Это же косность, пошлость и новояз! (however, long time ago only the cool kids could use thOse words)
Звернімо увагу на тенденції використання buzzwords — і, скажімо так, buzzconcepts — згідно із Глобальним Законом Опопсєванія.
Про "соцмережі" вже навіть прикро згадувати. Як відомо, у терміну "соціальна мережа" останніх років 200 було значення зовсім інше, ніж "онлайн-сервіс для тицяння лайків". Погано не те, що у слів з’являються нові значення — страшно те, наскільки поверхневою виявляється грамотність адептів нового значення. Якісь 97,4% і гадки не мають про "старе" значення, а 2,6% мабуть просто за освітою соціологи. Ще далі (це вже локальна специфіка) убогість нашого мислення пішла із новоязівським скороченням "соцмережа". "Соцмережі" всюди: як укорінений термін у "фахово-айтішних" текстах (проаналізуйте, лише для прикладу, watcher.com.ua — кількість вживання цього скорочення зашкалює), так і в закликах "Приєднуйся до нас у соцмережах" (sic) на споживацько-орієнтованих сайтах (приклад дослівно взятий з mts.com.ua).
Минулий-позаминулий рік ознаменував себе ще одним дзвінким слівцем в нашому просторі: "інфографіка". Вживання його цікаве. З однієї сторони, інфографіка — легітимний термін для позначення напряму, скажімо, так медіадизайну. Саме так — напрям дизайну медіа. Себто інфографіка для фахових журналістів це технологічна частина, приблизно як сопромат для інженерів-будівельників [колись]. Але в нашому просторі з якогось моменту року ярлик "інфографіка" почали ліпити к мєсту і нє к мєсту на все що тіки можна. "Що робиш?" — "Та, інфографіку для клієнта малюю", приблизно такі діалоги відбуваються в офісах. Те, що до цього було діаграмою, графіком, ілюстрацією врешті-решт — стало "інфографікою". Той самий вже згаданий Watcher став фанатичним адептом "інфографіки", причому вживання терміну ледь не викликає сльози: слово "інфографіка" обов’язково додається в заголовок кожного посту, де "інфографіка" присутня. Іронія в тому, що "інфографіка" виглядала би може не таким моднявим, але дійсно природним, невимушеним і ефективним способом подачі інформації, якби Watcher не заганяв її в резервацію. Натомість, те, що коїться — це приблизно як постам у блозі присвоювати тег "пости у блозі"... або написати в заголовку новинарного тексту кириличним алфавітом "новинарний текст кириличним алфавітом".
Демотиватори. Тут навіть капітан вікіпедія вже констатує: "всё больше и больше картинок, называемых «демотиваторами» и распространяемых в интернете, не соответствуют самому понятию «Демотиватор», а являются просто юмористическими картинками." Знов-таки, як і з "соціальними мережами", в Абсолютно Всесвітньому вимірі нічого такого катастрофічного для біогеоценозу немає, що об’єкт під вивіскою "А" не відповідає "самому поняттю "А"" — все відносно, і слова це всього лише слова, які придумали люди і для людей. Але трагічно те, що, можливо, геніальні "просто гумористичні картинки" можуть не викликати такої заслуженої цікавості, як, можливо, значно вбогіші гумористичні картинки під ярликом і у позірному форматі "демотиватора". Воістину medium is the message. Ось тільки чи не почуваємося ми бездумними роботами, що діють виключно в межах заданих параметрів? Чи не створюємо ми собі зомбоящики вже нової генерації — набагато більш рафіновані, софістиковані, кастомізовані до наших пошукових запитів і локалізовані до нашої локалізації, юзер-генеровані, семантичновебні — зомбоящики?
Авжеж, оцінки можуть бути менш категоричними, ставлення до життя простішим, світ не варто звужувати, адже він широкий і незбагненний.
Якщо серйозно і практично, що кожен із нас може зробити для більш /думаючого/ світу — для початку, принаймні задуматися, чи не варто хоч інколи брати в лапки свої референції до "соціальних мереж", "інфографік" і "демотиваторів" (за винятком, звісно, вживання ну зовсім прямого пряміше не буває значення). "Соцмережі" варто би й просто викинути з лексикону, це зло, яке їсть мозок. Поза тим і загалом, уникання фанатизму, постійне прагнення до вдумливої критичності й якомога більша відкритість до постійних змін — це є єдино можлива претензія на універсальний шлях триматися на плаву серед усіх тих хвиль, що ми їх самі ж і генеруємо. Альтернатива давно відома — альтернатива, яка перестає рухатись, закисає й перетворюється на разюче заяложений мейнстрім. Час витерти фейсбук-акаунт не настав? Ще.