Чотири кроки до «тютюнового» закону
Нещодавно я писав як уникнути штрафів за «тютюновий» закон. Зараз же хочу розказати, як змусити інших його виконувати.
Отож, якщо ви попали в заклад громадського харчування, де курять сигарети, кальяни, електронні сигарети, або де розміщено попільнички (а значить існують умови для куріння), вам необхідно виконати декілька простих кроків.
Найперше, що на мою думку треба зробити, це викликати адміністратора закладу та поцікавитись, чи знає він про існування закону, який забороняє куріння в закладах ресторанного господарства та розміщення в них попільничок, а також про те, що за його порушення передбачено штрафи від 1 000 грн до 10 000 грн (Закон Україн «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»).
Розумний адміністратор при цьому одразу вживе заходів, щоб припинити куріння інших відвідувачів та прибере попільнички.
Якщо ж це не допомогло, і сусіди по приміщенню продовжують на вас диміти, другим кроком може бути інформування курців про заборону куріння, а також про штрафи у розмірах від 51 грн до 340 грн (ст. 175-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення), і про ваш намір, у разі неприпинення куріння, викликати міліцію.
Якщо ж і це не спрацювало, то третій крок, — це дзвінок до міліції на лінію 102 та інформування про порушення закону. Черговому необхідно повідомити про адміністративне правопорушення (статтю кодексу див. вище), назву закладу, його адресу, та в чому суть порушення.
Далі можете взяти собі чашечку кави та спостерігати за розвитком подій — на ваш виклик має приїхати наряд міліції та скласти на порушника протокол.
Ну і останній, четвертий крок, — це направлення скарги до Інспекції з питань захисту прав споживачів. Адже головне для нас — змусити саме заклади харчування виконувати норми закону.
Для того, щоб поскаржитись, необхідно дізнатись в кутку споживача форму (ФО-П, ТОВ тощо) та назву суб’єкту господарювання (зазвичай вона відрізняється від напису на вивісці закладу), фактичну та, бажано, юридичну адресу.
Вписавши зібрану інформацію до скарги, приклад якої можете скачати у форматах DOC або PDF, сміливо відправляйте її поштою до Інспекції з питань захисту прав споживачів у вашому місті (області) та через місяць чекайте на відповідь.
Найголовніше, що треба усвідомити — це те, що виконання чи невиконання будь-якого закону, навіть найкращого, залежить виключно від нас з вами!