Боже, борони Королеву! Креативники переборщили
У Національному виставковому центрі столиці триває виставка «Агро 2013». На її відкритті виступив Віктор Янукович і аграрний міністр Микола Присяжнюк, були присутні дипломати і експоненти з 17 країн світу. Ще б пак, сільське господарство – чи не єдина галузь, яка зростає. Й усіх присутніх раніше за Януковича вітала… королева Великобританії Єлизавета II. Вона зайняла місце хоч і в епіцентрі виставки, одразу за головним фонтаном, однак доволі скромне – метрів за 100 від центральної трибуни, де виступав наш Президент. У руках монарша особа тримала український спеціалізований журнал «Зерно».
Королеву бачив: Ігор Кручик
Звісно, йдеться про рекламний банер – досить великий, щоб його не помітити, десь 2х3 метри. Одразу спливло на думку, що це яскравий і гучний піар-хід. Тільки, мабуть, дуже недешевий. Колишній «цар» СРСР Михайло Горбачов рекламує сумки «Луї Віттон». Колишній король футболу Пеле – каву. Король французької комедії Жерар Депардьє став обличчям банку «Креді Агріколь». Їх усі розуміють, хоча й кепкують, бува: треба ж якось жити, а за таку рекламу виробники платять грубі гроші.
Та й усі згадані персони, на відміну від Єлизавета II-ї, не зовсім царі й королі. Тобто – вони королі у переносному сенсі, а вона – таки у прямому.
Скільки ж, цікаво, отримала ЇЇ Величність від українського журналу за участь у фотосесії? Мабуть, «Зерно» прибрав до рук якийсь міліардер-олігарх, якщо вони зуміли купити наймогутнішого монарха світу!
Однак є велика підозра, що августійшу персону «грали» на очах у натовпу цілком безкоштовно. Тобто це, мабуть, такий креативний колаж – чи, кажучи сучасним сленгом, фото-жаба. Так, фотошоп дає необмежені можливості для креативу. Використовуючи ідею «Зерна», можна, приміром, змусити аятолу Ірану рекламувати сало.
Чи Папу Римського – червоне вино херсонського виробництва. Про цинізм рекламістів ми знаємо дуже багато завдяки мистецтву – зокрема, роману Пєлєвіна «Покоління П». Вони й розстріл російського парламенту використовували для реклами цигарок. Але, пардон, наразі йдеться про главу дружньої до нас держави, та ще й монаршу особу, яка, як ми щиро гадали, не продається? Де межі – моральні й правові – для відв’язаних «творюг»? Хіба не забороняє Законі про рекламу, цитую "використовувати зображення символів інших держав"? Чи королева Єлизавета II – це вже не символ Великобританії? Ну і ще згадаємо таку «дрібничку», як порушені авторські права фотографа, до знімку якого дизайнери доточили зайву деталь.
Мені подобається журнал «Зерно». Але наразі хочеться сказати колегам «Фі!». Некрасиво вчинили, не по-джентльменському. Дизайнери переборщили з креативом – й самі стали посміховиськом на весь Національний виставковий центр.