Крах Києва. Черновецький і техногенний колапс: каналізація, тепло, дороги, кіоски... (Частина 2)
Зараз у Києві немає господарів, які інвестують у його майбутнє; є лише жадібні хапуги, які грабують інвестиції попередніх поколінь, посилаючись на свої високі посади. ZaUA.org спробував підсумувати діяльність команди Черновецького, в тому числі й використовуючи безпристрасні дані спеціальної комісії ВР з розслідування діяльності нинішнього мера. Сьогодні поговоримо про каналізацію, водо- і теплопостачання, тарифи, дороги і нове нашестя кіосків.
Підсумки підбивала: Марія ЛEБEДЄВА
Каналізація. «Ароматна бомба» під Києвом – Бортницька станція аерації. Ситуація критична – якщо найближчим часом не відбудеться поновлення гідротехнічних споруджень, тисячі кубометрів каналізаційних відходів заллють не лише Київ, а й виллються через Дніпро в Чорне море.
За оцінками першого заступника директора «Київводоканалу» Вячеслава Бінди, весняну відлигу станція не витримає - спорудам більше 55 років і вони як мінімум потребують ремонту. Відлигу очікують yже за два тижні.
На станції досі використовують біоочистку, яка не може впоратися з фосфатами. Жителі найближчих населених пунктів страждають алергією та іншими захворюваннями.
Ще один об’єкт Бортницької станції аерації – Дарницька насосна станція – повинен був зупинити роботу i пройти ремонт ще 16 років тому.
Буквально на днях в новинах з’явилась інформація, що Кабмін виділив 500 мільйонів гривень «на виконання Києвом функцій столиці». З цих коштів лише 16,6 мільйонів – на реконструкцію споруд очистки стічних каналізаційних вод і будівництва технологічної лінії з обробки та утилізації осадів Бортницької станції аерації; 23,6 млн. гривень – на реконструкцію дамб мулових полів Бортницької станції аерації.
При тому, що на ремонт станції, за оцінками спеціалістів, потрібно не менше... 5 млрд грн.
Тепло- та водопостачання, утилізація відходів. Що ми п’ємо? За останні три роки не зменшилась протяжність аварійних та зношених ділянок водогонів та каналізаційних мереж (836, 9 км), на їхній ремонт кошти з бюджету не виділяються. Вартість води в комунальних мережах при цьому зростає.
Через нібито недостатність бюджетних коштів не вирішуються найгостріші проблеми ХКГ Києва. Hавіть холодна вода та теплопостачання може просто зникнути, що вже траплялось на початку року неодноразово.
Заборгованість міської влади перед «Київенерго» перевищує 1,23 млрд гривень!
Газовики вже почали знижувати тиск блакитного палива на ТЕЦ-5 через борги компанії. Енергетики завинили їм 1,750 млрд грн. Майже стільки ж грошей має сплатити "Київенерго" місто.
Ще трохи більше 2-х мільярдів гривень за тепло та електроенергію винні містяни. Доки енергетики не отримають ці кошти, доти не зможуть розрахуватися з газопостачальниками.
Золоте бездоріжжя. Коли в місті з’являться нормальні дороги, питають кияни? Згідно теперешнього фінансування та темпів будівництва – через тисячоліття, не раніше! Тобто, ніколи.
За останній рік в місті побудовано аж.. 8 км доріг! За... 1 млрд грн!
«Київавтодор» пояснює, що ця сума – разом з реконструйованими дорогами. Для порівняння: в США 1 км будують за 47 млн грн (в перерахунку), в Китаї — за 19 млн грн.
А як виглядють київські дороги після суворої зими - запитайте у знайомого водія.
Вартість життя. Котрий місяць міська влада намагається «економічно обгрунтувати» підвищення комунальних тарифів. Перший етап підвищення відбувся влітку минулого року, після якого в 2010 киян готують до нового підвищення, ще на 50%.
Пророкують ще й третій і четвертий етапи, якщо підніметься ціна на газ, наприклад. Вартість проживання в однокімнатній квартирі зрівняється, а то й перевищить розмір мінімальної заробітної платні – 669 гривень. Мінусова якість за великі гроші.
Цінність життя киянина. 53% будинкових ліфтів - в аварійному стані. Передбачені міською програмою «Ліфт» заходи виконані менш ніж на половину. В будинках, яким вже більше 30 років, ліфти працюють в аварійному стані, люди отримують травми та застрягають в купі металобрухту.
Так само наполовину забезпечено виконання заходів програми «Турбота» з встановлення та заміни газових і електроплит, колонок та лічильників води.
Нещодавно в столиці бурулька вбила 78-річну бабусю. Жінка померла на місті. За словами очевидців, через кілька годин після трагедії на місце прибули робочі, прибирати лід з даху будинку.
З січня і медичні установи з скаргами на отримані на слизькому асфальті травми звернулося більше 10,5 тисяч (!!!) громадян, зареєстровано більше 2000 ДТП.
Заведено 7 кримінальних справ щодо невиконання комунальними підприємствами своїх обов’язків.
Нашестя кіосків - знову у Києві. Оскільки дрібні продуктові магазини приватизовують і розпродують - а в бутіках, які відкриваються на їхньому місці, хліба не купиш, влада вирішила повернути киянам кіоски. Тепер вони називаються МАФи — вони більші за кіоски 90-их і ростуть, як гриби.
Мафи загороджують проходи до метро, ними обзавелися зупинки громадського транспорту, місцями вони затуляють усі підходи до того чи іншого громадського місця. Хто бував на Контрактовій, зверніть увагу — тепер УСЮДИ довкола пам'ятника Сковороді стоять кіоски — як не пиво розливають, то капелюшками торгують або навіть хлібом із молоком.
Чи існують якісь дозволи на ці МАФи, чи має будь-хто право встановлювати МАФи де завгодно – питання риторичне, але замість відповіді ми наведемо ілюстрацію з громадського життя.
Вже декілька місяців на Прорізній місцеві жителі намагаються врятувати свій сквер, проводять акції протесту, їм допомагають громадські організації. Зона відноситься до рекреаційної, і надавати землю під будівництво там не можна.
Яким чином забудовник отримав дозвіл на порушення благоустрою від Управліня благоустрою – невідомо, але один з активістів став свідком розмови, в якій представники благоустрою міста Києва намагались відмовити під подальших дій щодо скверу представника Київської філії організації «Громадянська позиція» (її очолює недавній кандидат у президенти Анатолій Гриценко).
Взамін за відмову від участі у протестах чиновники пропонували... допомогти поставити парочку кіосків.
Тиждень тому біля Могилянки прибрали кіоск, щодо якого багато зверталися в це саме управління. Але залишилося ще багато. Біля станцій метро вони кожен день будуються хаотично, загороджуючи переходи.
Яскравий приклад — чималенький МАФ, який виріс посередині метро “Героїв Дніпра”. В самісінькому центрі пішохідної зони.
Місту потрібно рости, будуватися і розвивати бізнес – каже дехто. Так, звичайно, але місто не розвивається, воно вмирає!
Нинішні управлінці живуть одним днем. Розвиток – це планування і турбота. Це господар, який закладає нові розв'язки, комунікації, прогнозує проблеми і пропонує їхнє вирішення, який хоче залишити нащадкам місто кращим ніж, він його прийняв. Але в Києві немає господарів. Київ виснажений, як загнана хижими вовками тварина.
Питання, на які ми не змогли дати відповіді:
- на скільки років можна посадити мера Києва Черновецького
- на скільки років відсидки заробили його заступники