Х

Хочеш, щоб тебе боялися ДАІшники? Вступай до Опель-клубу. Про силу самоорганізації

Це вже стало традицією - у Києві фанати «Опелів» зустрічаються не рідше двох разів на місяць. Втім, їхні спільні інтереси вже давно не обмежуються прихильністю до певної марки авто. Іноді здається, що «Опель» - це лише формальний привід для об'єднання людей, які хочуть допомогти один одному в різних сферах життя, і отримати допомогу самі.

Спільноту власників "Опеля" вивчав: Антон ЗІКОРА

Фото: Олександр Сенько

- Всього у нас близько трьохсот членів клубу. Це ті, у кого є клубні картки, хто платить внески - 200 гривень на рік, - говорить Олександр Князев (Lawyer), президент Українського Опель-клубу (УОК). - Але є ще й інші учасники - ті, хто зареєстрований на нашому сайті. Таких у нас близько двадцяти тисяч. Осередки клубу існують у всіх великих містах України.

Цікаво, що Князев - голова клубу з 2000 року, з того часу, як він заснував його. Посада президента не є виборною. Однак, крім нього, ніхто президентом ставати і не хоче.

Грошей і влади це не дає, але потребує відповідальності і роботи. Словом, все не як у політиці.

Перш за все клуб допомагає своїм членам та учасникам вирішити юридичні питання, пов'язані зі спілкуванням з правоохоронними органами. Надається також підтримка у суді. Не дарма Князев - адвокат.

Антон Зікора (ліворуч) розмовляє з Олександром Князевим - президентом "Опель"-клубу з 2000 року

Доходить до того, що, побачивши наклейку клубу на машині, даішники відразу ретируються, бо знають - народ тут підкований.

Якщо водій потребує допомоги, то обізнані люди завжди на зв'язку. Тим більше на сайті є розділ, присвячений авто-праву.

Співдружність власників Опелів завжди з тобою.

Якщо член або учасник автоклубу потрапив в аварію в іншому місті, він може бути майже впевненим, що йому на місці допоможуть колеги. Це особливо важливо, враховуючи те, що люди після зіткнення зазвичай перебувають в шоці.

В одного члена УОК є евакуатор, і коли у когось із товаришів трапляється аварія, він все кидає й приїжджає на допомогу. Послуги платні, але вони значно нижче, ніж в інших.

Клубна картка виглядає так

У Олега (Simon), члена клубу, цілих два Опеля - Омега і Астра. Крім того, у нього є майстерня, де він власноручно ремонтує машини. Хобі у нього таке, яким він займається вже десять років.

- Часто до мене звертаються члени і учасники нашого клубу і задають питання з ремонту своїх машин. Я даю консультації. Справа в тому, що фахівці в майстернях можуть називати нечувані ціни. Наприклад, скажуть: ваш ремонт буде коштувати п'ять тисяч гривень. Я дивлюся: виявляється, копійки. За свої консультації нічого не беру.

Павло, водій Опель Корса, каже:

- Я в клубі опинився ще раніше, ніж купив машину, оскільки консультувався на сайті, яку краще взяти. А потім, через недосвідченість, зачепив ворота гаража, пошкодив авто. Звернувся до офіційного дилера, де сказали, що поки я отримаю необхідні запчастини, пройде декілька місяців. Запитав у одноклубників - через три дні все знайшлося.

Члени УОК надають один одному фінансову підтримку, незалежно від того, чи стосується справа автомобіля.

Рівень довіри в клубі такий, що люди без зайвих питань возять один одному документи, речі й гроші всієї країною.

Нормою став і спільний відпочинок - як в Україні, так і за кордоном. Сьогодні люди вже рахують дні до опелевки, яка відбудеться на ці травневі свята в Криму.

Наліпки клубу - жах вітчизняних гаїшників

Антон - учасник клубу з 2006, але в нього вже давно не «Опель», а інша машина. Членом клубу є не тільки він, а і його дружина з чотирирічною донькою, яка постійно питає: «Тату, коли ми на опелівку поїдемо?»

«Опеля у мене вже немає, але від таких людей, як тут, я - нікуди», - каже Антон.

Український Опель-клуб - суспільний організм, в якому відбуваються процеси, що властиві таким організмам. Тому нікого не дивує, що тут вже є люди, які одружилися, познайомившись завдяки клубу.

Природно представники фірми «Опель» сприяють розвитку клубу. З їхнього боку спостерігається більш лояльне ставлення до обслуговування авто членів спільноти. Фірма, в свою чергу, отримує рекомендації від клубу.

УОК дружить з аналогічними організаціями - колективно і в особистому порядку. Це, перш за все, клуби «Мерседес», «BMW» і «Мазда». Минулого тижня на столичному мосту Патона загинув учасник Опель-клубу.

Його машина врізалася з Ніссан Х-Трейл, власник якого виявився членом «Нісан-клубу». Він зайшов на сайт, зареєструвався, висловив свій жаль (аварія сталася з вини водія третьої машини), запропонував допомогу.

Допомога надається не тільки матеріальна, а й моральна, і навіть духовна. Ось один учасник розповідає про те, що у нього народився первісток. Але складні пологи, на межі життя і смерті.

«Друзья, верующие и нет, кому не лень, загляните в православную церковь, чем больше известную и намоленную - тем лучше, закажите службу за Ксению с младенцем (там подскажут, как правильно при некрещенном новорожденном, чтоб выздоровел)... Чем быстрее - тем лучше... », - пише член спільноти.

В нашому джазі багато дівчаток

Словом, вийшло так, що клуб, який об'єднав людей з одного приватного інтересу, сьогодні фактично охоплює всі сторони життя його членів та учасників. А що ще треба людям, які розчарувалися в офіційних структурах?

І як тут не згадати слова Хакім Бея: «В усьому світі люди залишають Мережу Відчуження або зникають з неї, намагаючись різними способами відновити людські контакти. Цікавий приклад цього ... - поширення груп і конференцій «за інтересами».

самоорганізація люди автомобілі суспільство

Знак гривні
Знак гривні