В

Веселі картинки: на вулицях з'явилися біг-морди кандидатів у президенти

Офіційна президентська кампанія 2009 року стартує, відповідно до прийнятого Радою закону, 15 жовтня - за 90 днів до дати виборів 17 січня 1010 року мінус два "неагітаційні дні".

ФОТО: Олександр Сенько

Однак зараз вже цілком очевидно, що фактичною датою початку президентських перегонів стали перші числа липня. Саме в ці дні з рекламних щитів-"бігбордів" у перехожих вистрілили перші залпи передвиборчої війни політичних гасел та візуального креативу?

Наскільки влучним був цей піар-обстріл? Давайте подивимося на конкретних прикладах.

Приклад перший - міністр-антифашист

Якщо тобі дістався кислий лимон - зроби з нього солодкий лимонад, каже британська народна мудрість. Піарники борця з німецьким аерофашизмом Юрія Луценка, вочевидь, знають це прислів'я - і спробували "змінити знак" скандальних розборок Луценка зі співробітниками "Люфтганзи" за допомогою пафосного слогану "Українцю, захищай свої права. Не дай розтоптати власну гідність". Одним словом - роби як міністр.

Втім, картинка на бігборді викликає дещо інші асоціації. Можливо, підошва чобота дійсно відповідає ознакам взуття, яким німецькі поліцаї топтали у франкфурті калинову гідність Юрія Луценка. Але чомусь чорна рифлена підошва більше асоціюється з мєнтовським берцем, міць якого час від часу випробовують на собі пересічні українські громадяни. Такий-от самокритичний вийшов плакатик.

Приклад другий: "Рух" на місці

Бігборд голови Народного Руху України Бориса Тарасюка виготовлений за класичним рецептом: синьо-жовта кольорова гама, портрет кандидата крупним планом, слоган, оформлений як цитата. Та й гасло "20 років тримаємо слово" не можна звинуватити в неправдивості.

Проблема в іншому - партія, яка висуває лідера на найвищий в країні пост, повинна не просто тримати слово аж два десятиліття - вона повинна це слово ВИКОНУВАТИ. А якщо за двадцять років не виконали - то чим тут пишатися? Ну і ще один момент: Борисові Тарасюку, який прийшов до Народного Руху в середині 2000-х років із міністерського крісла, не дуже випадає рекламувати себе, нагадуючи про заслуги 20-річної давнини.

Замаскований кандидат, приклад третій

Про феєричний креатиФФ рекламних плакатів Арсенія Яценюка інтернет-спільнота гуде четвертий день поспіль. І всі його дизайнерські, так би мовити, знахідки, вже розкладені на молекули. І землисто-коричнева кольорова гама, яка викликає не мілітарні, як було задумано, а радше фізіологічні алюзії. І підпис "Арсеній", що миттєво породжує асоціативний ряд з 33-м елементом таблиці Менделєєва під назвою "arsenic" - тобто, миш'як (так-так, той, що отрута для гризунів). Ну і загальна ідея - приписати Яценюкові імідж "героя-рятівника" року - пасує йому так, як кроликові - крупнокаліберний кулемет.

Рекламісти наразі розділилися на два табори: одні вважають, що це особливо хитровитончені кріейтори (говорять про агенцію "Белка і Стрєлка") впарили Яценюкові цю розробку під виглядом вбивчої рекламної технології. Друга версія - Арсеній Петрович отримав саме те, що замовляв.

На наш погляд, хоча реклама і виглядає стильно, але її практично не видно на фоні зелених дерев, не даремно колір хакі військові використовують, як маскувальний. Припускаємо, що ближче до виборів команда Яценюка вивісить білі біг-борди, з метою кращого маскування. До того ж ця реклама більше нагадує промоцію дорогого одеколону, ніж політичного лідера.

Варіації на тему

Талановитий український народ вже відреагував на біг-борди Яценюка - інтернетом ширяться десятки графічних пародій, так званих "фотожаб". Одну з найбільших підбірок опублікував сайт "Iнфопoрн". Кілька робіт з цієї підбірки наводимо нижче.

вибори луценко президент тарасюк біг-морди реклама веселі картинки міліція

Знак гривні
Знак гривні