Я

Як їздити порушуючи закони природи? Жертву стрітрейсингу визнають винним у ДТП

Синій Субару змагався з сріблястим Мерседесом, і - вітаємо! - Мерседес виграв. Тому що Субару врізався в Вольксваген, якій стояв на перехресті. Мерседес, не знижуючи швидкості, поїхав далі. А Вольксваген відкинуло від удару на протилежну сторону під кутом 40-45 градусів і розвернуло кілька разів. Тільки після цього Субару пішов, так би мовити, на зниження - зменшив швидкість і зупинився через 150-200 метрів.

Бєспрєдєл на дорогах вивчав: Антон Зікора

Ця історія нагадує відомий анекдот про даішника, який після того, як Мерседес вїхав у каток, який кладе асвальт, підійшов до роботяги і каже: «Ну, розповідай, як обганяв, як підрізав?»

Судіть самі. 17 жовтня в Києві на перетині вулиць Новокостянтинівська і Аляб'єва сталося ДТП. Дві машини мчали наввипередки по дорозі. На думку свідків, це був типовий стрітрейсинг, так популярний серед "золотої молоді". Водіїв не хвилював той факт, що на вулиці було половина четвертого дня, а машини їхали по зустрічній смузі.

Субару, який зайняв друге місце у перегонах

Міліції свідки не потрібні

До місця аварії відразуприбігло два даішники, які чергували на перехресті вулиць Новокостянтинівський і Заводський. Бачачи, з якою швидкістю їде Субару, він думали, що у Вольксвагене є жертви. Але, на щастя, все обійшлося. З Вольксагена вийшов водій - Андрій Кравчук, житель Львівської області. Субару керував Анатолій Білий, з місцевих.

Фактично автомобіль Кравчука був розбитий. Експерти сказали, що відремонтувати його дорожче, ніж купити саме такий: вартість ремонту складає 115 тисяч гривень. Кравчук – будівельник, який живе за рахунок дрібних замовлень. І машина йому потрібна не як розкіш, а як транспорт, в якому він возить свої інструменти. Причому, оскільки працювати приходиться в різних частинах України, а свої засоби він не може взяти в автобус чи електричку, то уявить, яка шкода йому нанесена. У виплаті страховки йому було відмовлено, але про це – нижче.

Один із свідків, який їхав зі своєю дружиною в Шевроле-АВЕО, продемонстрував рідкісну в наші дні небайдужість. По-перше, він блокував своєю машиною Субару, щоб вона не могла від'їхати назад - інакше можна було б говорити, що авто їхало, не перевищуючи швидкості. По-друге, він викликав міліцію. По-третє, сфотографував місце події, в тому числі практично повністю розбиту машину Кравчука.

- Те, що це було порушення з боку водія Субару, сумнівів немає. Він їхав на такій швидкості, що мою машину, яка стояла на дорозі, стало качати. Амплітуда склала 8-12 см, - сказав водій Шевроле-АВЕО.

Водій Шевроле-АВЕО та інші свідки були готові розповісти все, що бачили, інспектору, який оформляв ДТП, але той не став слухати. Мовляв, часу мало, а йому і так все зрозуміло. Підозріло дивне розуміння ситуації проявив і Володимир Голембовський, слідчий, який вів справу. Він також відмовився використовувати у своїй роботі свідчення і фотознімки, зроблені водієм Шевроле, і сказав, що йому нічого не потрібно. Взагалі багато людей відмовилися давати покази, бо побачили, що жертв немає, а ДАІ приїхало вчасно, та роз’їхалися. Як би була спірна ситуація, то, може, і варто було би залишатися, а тут для них все було зрозуміло. Втім, деякі просто проявили байдужість.

Білий та пухнастий

А 23 листопада Подільський суд виніс постанову: закрити справу Анатолія Білого «за відсутністю в його діях складу правопорушення». Це був один із найоригінальніших судів сучаснсті. Бо відбувся він без участі Кравчука, який лише випадково дізнався про нього.

На рішенні суду позначилася робота знавця дорожнього руху Олени Бондар - вона розрахувала, що Субару їхав зі швидкістю 60 кілометрів на годину. Відповідно, правил не порушував. Але водій Шевроле вважає, що трасологічна експертиза була підроблена, просто у формулу вставили потрібну цифру. Насправді Субару їхала зі швидкістю 118-141 км. На користь версії водія Шевроле говорить той факт, що всі інші свідки в протоколі зазначили характерний гул мотора під час їзди Субару. При русі у шістдесят кілометрів за годину такого не спостерігається.

Взагалі вітчизняні трасологи з'явилися якимись дивними. Із одної із

схем виходило, що Вольксваген відлітав після аварії під кутом 90

градусів. Якби так було насправді, то виходило б, що Субару порушив не

лише ДТП, але й фундаментальні закони фізики, а саме - закон

збереження імпульсу.

Є також непрямі докази провини Білого. У його архіві порушень за останні два року чотирнадцять записів. Загальна сума штрафів, сплачена ним за цей час, - 3269 гривень. При тому, що за шість років шоферського стажу у Кравчука немає жодного порушення правил дорожнього руху. Але суд явно не прийняв ці факти до уваги. Також судді і слідчі відмовилися використовувати відеозапис події, на чому наполягав Кравчук та інші свідки. А тим не менш, все, що відбувається на дорозі, постійно фіксується камерою однієї приватної фірми. Але правоохоронцям і без того все стало все ясно: Білий не винен.

Хто ж тоді винен? Все правильно: Кравчук. У всякому разі, Білий на суді так і сказав, що винним він вважає водія, якій «змінив напрямок руху, не впевнившись у відсутності безпеки».

Кравчук пережив шок двічі

- У цієї історії я двічі пережив шок. Перший раз, коли в мене в’їхав це Субару. Другий – коли дізнався, що виходило, мов, винуватий в цьому саме я, - каже Кравчук.

Правда, Кравчук не змирився з цим і подав апеляцію щодо Постанови суду. 24 грудня відбулася невеличка перемога: Апеляційний суд міста Києва прийняв рішення відправити справу до Подільського ДАІ на доопрацювання. Ми сподіваємось на безпристрасне розслідування і будемо тримати вас в курсі події.

________________________

Сайт TEXTY.org.ua існує завдяки пожертвам наших читачів.

Фінансова підтримка кожного з вас дуже важлива для нас. Звертаємося з проханням здійснити пожертву на підтримку ТЕКСТІВ.

Наш рахунок на ПейПел: ykarchev@gmail.com

Наш гаманець у гривнях на ВебМані

U336801545841

Гроші на рахунок можна слати і на телефон

096 551 68 93 - це Київстар

, телефон тільки для збору пожерт, звязатися з нами можна по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com

Якщо ви зробили пожертву, то просимо повідомити нас по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com і вказати, на яку платіжну систему ви переслали кошти

міліція злочин абзац

Знак гривні
Знак гривні