К

Корбан використав псевдосоціологів для екзит-полу на 205 окрузі

Cеред чотирьох екзит-полів є тільки одна служба, що займається соціологічними опитуваннями на регулярній основі, — це «Соціс» (замовником її екзит-полу в Чернігові виступав Комітет виборців України). Інші три екзит-поли провели дві маловідомі громадські організації, що до цього не були помічені в організації соцопитувань (Центр «Доброчин» та «Всеукраїнська люстрація»), а також «Нью ІмІдж Маркетинг Груп» (Харків), який уже ловили на оприлюденні сумнівних опитувань.

Автор: Орест Зог

ЗМІ Коломойського на кшталт УНІАНу чи ТСН.ua активно допомагають розганяти "дані" псевдосоціологів по Інтернету. Їх також активно репостять боти та інші ЗМІ, котрі лінуються перевіряти історію соціологічних фірм.

Герой демотиваторів - "маршал Гречка", він же Геннадій Корбан

Нагадаємо читачам про деякі «проекти» «Нью ІмІдж Маркетинг Груп»:

1. Президентські вибори — 2010

Наприкінці листопада 2009 року «Нью ІмІдж Маркетинг Груп» оприлюднив результати опитування, за яким Литвин нібито мав найвищий рівень довіри і був на третьому місці у президентському рейтингу.

Важко не помітити у прес-релізі компліментарність до Литвина з боку директора компанії Олега Синаюка: «23,5% опитаних громадян України вважають, що найбільше знань і досвіду для керівництва країною у Литвина». Крім того, у Литвина найвищий рейтинг довіри (36,3%): «прослідковується чітка тенденція в оцінці професіоналізму кандидатів, головним критерієм якої є «стабільність»; «з приходом Литвина стабілізувалась кадрова чехарда в керівництві парламенту». Цікаво, що на УНІАНі новина мала позначку «На правах реклами», а на сайті Інтерфаксу — ні.

Експерт цієї "соціологічної" компанії Дмитро Громаков навіть заявляв, що «зараз найбільше населення довіряє Литвину і на цьому фоні росте і його рейтинг» і «він впевнено займає 3 місце із 6-ма відсотками». Сам Громаков до вересня 2011 року був заступником начальника управління зовнішньої політики Дніпропетровської ОДА, яку на той час очолював Олександр Вілкул. У різні часи Громаков оприлюднював соцопитування то від Центру «Третій сектор», то від агентства «Української проектної системи», а то й від Аналітичного центру «Університас».

2. Вибори до Верховної Ради — 2012

У 2012 році з’явилася низка опитувань від сумнівних служб, що пророкували партії Наталії Королевської впевнений прохід до парламенту. Серед цих компаній був і «Нью ІмІдж Маркетинг Груп», яка пророкувала Королевській 6,7%.

Тоді псевдосоціологи навіть додумалися подати до суду на Фонд «Демократичні ініціативи», звинувативши його керівника Ірину Бекешкіну в «підриві репутації молодих компаній, що успішно конкурують на ринку дослідницьких послуг з уже існуючими брендами та "метрами" вітчизняної соціології».

3. Вибори до Верховної Ради — 2014

На останніх парламентських виборах опитування «Нью ІмІдж Маркетинг Груп» на 169 окрузі у Харкові показувало, що тут перемагає самовисуванець Станіслав Косінов із 13,4%, однак за офіційними даними він набрав лише 10,35% і посів аж 4-е місце, програвши переможцю 14,36% (!). Опитування компанія нібито провела за власною ініціативою і за власні кошти.

Цинізм партії «УКРОПів», засновником і висуванцем якої є Корбан, в тому, що вони самі звинувачують своїх противників у брудних технологіях.

Коментуючи розбіжність у даних екзит-полів, три з яких дають перемогу самому Корбану, а один — його опонентові, він зазначив, що в даному випадку екзит-поли були використані як елемент виборчих технологій. «Штаб мого конкурента використовував технології часів Януковича: підкуп, залякування, зброю, адмінресурс. Що стосується даних «Соцісу» (за якими переміг Березенко — Ред.), то відомо, що центр має стосунок до Ігоря Гриніва і працює на Адміністрацію Президента», — цитує Корбана УНІАН.

Прикро, що журналісти провідних видань не беруть на себе клопіт перевіряти історію соціологічних служб, несвідомо допомагаючи нечистим на руку політикам.

Новини Google на запит про екзит-пол на 205 окрузі

Також дані фальшивих соціологів розганяють по соцмережах боти.

Боти розганяють сумнівне опитування від ГО «Всеукраїнська люстрація», за яким Корбан перемагає (клікніть для збільшення)

Ми готуємо базу "фальшивих соціологів", очікуйте ближче до місцевих виборів

Довибори соціологія корбан медіа фейк

Знак гривні
Знак гривні