Парковка посеред вулиці: Без евакуаторів Київ не можливий
У Бесарабському кварталі столиці і поруч з ним паркуватися на проїжджій частині у два ряди - звична справа. Часто це чорні, дорогі та великі авто. Звісно, це спричиняє тягнучку і викликає обурення вседозволеністю багатіїв. Але не пасуть задніх і власники геть простих драндулетів. Усі троруари теж заставлені, подекуди пройти між ними не так і легко.
Автор: Сергій Клімович
"Не знаю таку Конституцію, де гарантувалося б право на парковку", - підмітив у Києві на своїй лекції відомий урбаніст Енріке Пеньялоса. Краще не скажеш.
Потрібно віддати належне поліції - у деяких місцях столиці вона намагається навести лад із парковками. Але, ймовірно, до центру, зокрема Бесарабського ринку і вулиць навколо, руки поки що не дійшли.
Як це вирішити? Дуже просто - евакуатором.
На фото нижче джип стоїть на другій смузі. Власник заблокував виїзд зі стоянки мінімум трьом машинам.
Блокувальники на асфальті - не завада
Людям лишилось два метри тротуару
Машини запарковано перед поворотом та ще й на смузі для громадського транспорту
Знак показує, що паркувальна зона біля тротуару, а не на ньому
Білий "пижик" обійти можна лише боком
Смарт такий смарт, заїхав на тротуар
Машини з іншої сторони вулиці не їдуть, вони стоять. Яскравий приклад паркування по-київськи у два ряди
Досвід інших країн
Франція. Тут проти порушників застосовують або евакуатори, або блокувальники - своєрідні триноги на колесо. У Парижі багато підземних паркінгів з високим рівнем сервісу, але вони, щоправда, не цілодобові, а для безготівкової оплати використовується лише спеціальна картка-абонемент.
До того ж, якщо запаркуєтеся не під землею, потрібно буде щодві години продовжувати абонемент. Вулички тут вузькі, машин багато, якщо хоч бампер автомобіля нависатиме над забороненим для парковки місцем, не довше ніж через п'ятнадцять хвилин відповідна служба або заблокує колеса вашої автівки, або її забере евакуатор. Місця, де не можна паркуватися, чітко позначені жовтою розміткою.
Іспанія. 8750 гривень потрібно заплатити у Мадриді порушнику в якості оплати штрафу та евакуації автівки на штрафмайданчик. Вистачить декількох годин, аби переляканий власник біг шукати свій припаркований у забороненому місці автомобіль спочатку в поліцію, а потім на штрафмайданчик.
Безкоштовні парковки, як і скрізь в ЄС, зазвичай розташовані біля студентських містечок, лікарень, парків та пляжів. Тут практикується три кольори розмітки: зелена - найдорожча, синя – найдешевша, біла - безкоштовна. У містах є можливість знайти таку неподалік від історичного центру.
Литва. Столицю країни розділено на п'ять ієрархічних зон. Тут парковками можна користуватися цілодобово сім днів на тиждень. Ціна 15 – 45 гривень на годину, які можна внести до паркомату готівкою або спеціальною карткою. Нерідко паркомат не видає решти. Є у Вільнюсі і підземні паркінги, теж платні.
Нідерланди. Тут активно працюють евакуатори. Взагалі, всі парковки у великих містах Європи діляться на чотири типи: безкоштовні, платні по робочих днях, платні постійно та P&R. Останній тип – це місця біля периферійних зупинок метро, де власник може лишити своє авто, щоби скористатися підземною залізницею. До ціни за паркування, яка мінімум утричі дешевша за паркінг у центрі, тут входять квитки на пересадочний транспорт для всіх пасажирів автівки. В Амстердамі таких парковок сім.
Німеччина. В історичному центрі міст паркування є платним майже скрізь. Ціна – близько 25 гривень на годину, штраф - у 40 разів більший. Є навіть спеціальні адвокати, які займаються паперовою роботою з штрафами. Країна відрізняється скурпульозним ставленням до парковочоної розмітки.
Угорщина. Нерідко для нормальної парковки у країнах Європи доводиться купувати так званий parking disc, приблизно 25 гривень. Ці предмети продаються в МАФ-ах з пресою або тютюнових ларьках. Донедавна у Будапешті точилася війна з комунальною владою, яка власноруч, без консультацій з громадськістю, встановила паркувальні тарифи і зони під знаком Р. Зрештою Конституційний суд визнав ці рішення неконституційними.
Чехія. Тут штраф за неправильне паркування еквівалентний 1750 гривень, а ціна парковки така ж, як і у ФРН. Якщо турист більше одного разу порушить ПДР, то наступного разу може не отримати візи до країни. Машину-порушника забирає евакуатор. На стоянках супермаркетів по Європі можна ставити автівки на 3 – 4 години. Після цього вмикається лічильник. І не забувайте уникати місць, призначених для людей з обмеженими фізичними можливостями