Новий рік між парканами. Хотіли, як у Європі, вийшло, як в Африці
Офіційно це називається: "Новий рік між двома дзвіницями". Ідея прекрасна, оформлення теж, гарна новорічна музика. Єдина ложка дьогтю - паркани і машини. "У Києві потужне автомобільне лоббі", - говорила в.о головного архітектора столиці Ганна Бондар. І цього разу воно знову перемогло. Мерія не наважилася перекрити весь автомобільний рух на території святкування.
Автор: Орест Зог
"Публічний простір для пішоходів – найважливіша частина міста. Це священний простір", - говорив один із найвизначніших нинішніх урбаністів Пеньялоса про автомобілі і пішоходів. Коли автомобілі заважають пішоходам - це ознака міста третього світу.
Київ хотів зробити святкування новорічних свят затишним по-європейськи, але пішов на компроміс і перекрив лише незначну частину дороги. А пішоходів, ніби звірів у зоопарку, заховали за парканами. Вийшло, як в Африці.
Щоб пройти від однієї дзвіниці до іншої, треба перейти три дороги, на двох з яких почекати по півтори-дві хвилини на світлофорі.
У дні масових гулянь тісні проходи між будиночками перетворяться на київське метро в годину пік. А щоб відвідувачі ярмарки не заважали автомобілям і не виходили на проїжджу частину — їх відгородили парканом.
Усе через те, що комусь не вистачило сміливості зробити цю зону повністю пішохідною і звільнити тротуари від припаркованих авто.
Ось так виглядає Володимирський проїзд удень.
Дві смуги забрали для будиночків, решту залишили для машин та транспорту. Насправді, можна було весь цей простір віддати пішоходам, а транспорт пустити в об'їзд. Крім того, половина залишеної проїзної частини використовується як парковка. Суддів та міліцію, що звикли паркуватися прямо під своїми вікнами, принаймні на час новорічних свят можна було б обмежити таких привілеїв.
Виникає логічне запитання, як організувати рух тролейбусів №16 і № 18, котрі їздять цими вулицями? Варіант рішення: на час свят тролейбуси можна замінити автобусами, які б розверталися до Софіївської площі, або, якщо це можливо технічно, переробити лінії живлення тролейбусів так, щоб вони розверталися до чи біля Софії. А з Хрещатика до "Різдва між дзвіницями" пустити спеціально оформлений новорічний транспорт. У крайньому разі залишити смугу лише для тролейбусів, і закрити рух для іншого транспорту.
Біля пам’ятника Хмельницькому евакуатор забирає «Хюндай», що став між автобусами, які привезли дітей.
Однак з боку Рильського провулку, що також прилягає до площі, увесь простір прямо-таки кишить припаркованими машинами.