Кримські біг-морди: благий Янукович і реінкарнація ГАКу (ФОТО)
Крим - потенційна гаряча точка. Саме тут перевіряється на гнилість більшість українських політиків. Політична агітація в Криму завжди відрізнялася від загальноукраїнської. Чи не кожна політсила намагалася тут висунути окремі, інші гасла, ніж для решти України. Інтриги додає конфлікт між місцевими регіоналами. Аби виміряти політичну температуру півострова, ми вирішили проаналізувати місцеві політичні біг-борди.
Агітпроп колекціонував: Михайло КАПУСТІН (фото автора)
«Шукаєш справедливості – будь з нами!» – виголошується з численних білбордів громадської організації «Громадянський актив Криму» (ГАК), що бере найактивнішу участь у політичних процесах автономії.
ГАК: київська франшиза для Криму?
ГАК, створений кілька років тому, виступає за відставку мера Сімферополя Геннадія Бабенка та очільника Верховної Ради АРК Анатолія Гриценка (обидва – члени Партії регіонів).
У активі організації – кілька тривалих акцій протесту та пікетів, проведених у Сімферополі.
Союзниками ГАКу в боротьбі проти кримського спікера є партія «Союз» Лева Мірімського, проросійські організації «Русская община Крыма» і «Русский блок», а також та частина Партії регіонів, яку контролює колишній голова парторганізації, нардеп Василь Кісєльов (детальніше про розкол у лавах кримських регіоналів читайте тут).
У відповідь Гриценко і його оточення активно натякають на кримінальне минуле лідера ГАКу Сергія Аксьонова.
Стиль ГАКу кримського схожий на ГАК київський - тільки що чоловічки на логотипі не помаранчеві, а біло-синьо-червоні, як на російському триколорі. Ось як виглядала агітпродукція "Громадянського активу Києва" на виборах до Київради 2006 року:
Зараз ГАК є слухняним гвинтиком більшості, підпорядкованої Черновецькому. А обличчя тодішнього ГАКу Олександр Пабат нині розручує черговий фантом-проект "Народна Армія Спасіння".
Богословська: "Я отвечаю. Воды!"
Однією із перших впливати на кримчан у цьогорічній передвиборчій кампанії почала Інна Богословська. Таку масовану рекламну атаку у стилі "Команди озимого покоління" на жителів півострова, певно, ще ніхто не проводив.
Сьогоднішні білборди Богословської менш провокативні. А ті, що з'явилися на початку кампанії, викликали скандал і були досить швидко зняті.
Йдеться про плакати з текстом «Хватит делить Севастополь» і провокативним закликом передати це місто у спільне підпорядкування України та Росії. Їх прибрали з вулиць одразу після втручання Служби безпеки України.
Така ж доля спіткала і білборди з питанням "Крым – татарский? (русский? украинский?)", які були сприйняті у автономії, як роздмухування міжетнічної колотнечі.
Вочевидь, тепер Інна Германівна вирішила пограти на «блатних» настроях частини кримчан («Я отвечаю») і старому як світ мовному питанні, обіцяючи «спеціальний статус російської мови».
Добре, що хоч воду (значна частину Криму отримує воду каналом з Дніпра) ще не політизує.
Партія "Союз": суто кримські опозиціонери
Партія «Союз», очолювана колишнім народним депутатом, а нині – депутатом Верховної Ради АРК Львом Мірімським, у рекламній кампанії основний акцент робить на своєму кримському походженні (у інших регіонах України ця політична сила не має впливу).
Нині «союзівці» перебувають в опозиції до чинної влади Криму.
Цим, очевидно, і пояснюється протестний характер їхніх численних сітілайтів та білбордів з текстами на кшталт «Кому віддають нашу землю?» і «Кому кримчани заплатили 8 200 000 гривень за вхід на пляж?». Схоже на питання, які задавав киянам згаданий вище ГАК
Рекламна кампанія «Союзу» вже стала приводом для уїдливих жартів їхніх опонентів - зокрема, і кримського спікера Анатолія Гриценка, який звернув увагу на те, що представники саме цієї партії до останнього часу курували усі земельні питання у Верховній Раді та Раді Міністрів Криму.
Як пожартував голова автономії, відповіді на питання «союзівців» зазначено на тих само сітілайтах та білбордах, що й питання, а саме – в правому нижньому кутку, де підписано: "Партія «Союз».
Спікер Гриценко: "Побільше дітей, поменше партійних логотипів"
Білборди із зображенням голови Верховної Ради АРК, члена Партії регіонів Анатолія Гриценка в оточенні дітей з’явилися на вулицях Сімферополя та інших міст автономії у розпал конфлікту між кримським спікером та нині вже екс-очільником Кримської республіканської організації ПР Василем Кісєльовим.
Місцеві журналісти одразу ж звернули увагу на те, що логотип Партії регіонів ледь помітний на цих плакатах - і припустили, що Гриценко почав розкручувати виборчий блок свого імені для виборів у парламент автономії.
Спікер ці припущення спростував, хоча з компетентних джерел у ВР АРК стало відомо, що ідея створення власного блоку у Гриценка таки була. Але він від неї відмовився - особливо після того, як його опонент Кісєльов і його прибічники зазнали поразки і їх вигнали із ПР.
Іванов за Симоненко! (сокирних справ майстер)
"За СИМОНЕНКО! Иванов". Такі розтяжки, банери, білборди та сітілайти були буквально на кожному кроці на вулицях кримських міст та на сторінках місцевих газет.
Зображений на них депутат Верховної Ради АРК Валерій Іванов скандально відомий у Криму ще відтоді, як, будучи депутатом Сімферопольської міської ради, у залі сокирою перерубав дроти системи електронного голосування.
Ще популярнішим Іванов став після скандалу, пов'язаного з його вигнанням з лав Прогресивної соціалістичної партії України, який прогримів на всю країну. Кримські ЗМІ смакували подробиці його сварки з його ж партійним шефом – Наталією Вітренко.
Тепер Іванов зібрав і очолив новий громадський рух «За социалистическое общество! За Симоненко!», який, з чуток, фінансують «гаманці» КПУ.
Янукович: "Почую і покорю вас!"
Партія регіонів також вирішила додати регіональної специфіки своїй рекламній кампанії на півострові.
Окрім стандартних для усієї України білбордів на кшталт «Почую кожного (Услышу каждого)», біло-блакитні у Криму розвісили велику кількість плакатів, на яких Віктор Янукович бажає «Криму – мир, кримчанам – добробут (Крыму – мир, крымчанам – благополучие)».
Білборди з текстом «Нехай Крим полонить вас (Пусть Крым покорит вас)» з’явилися обабіч кримських трас напередодні курортного сезону і, вочевидь, були адресовані численним гостям півострова.
Пересунько з Окраїни
Ці сумнозвісні білборди із зображенням карти чи то Російської імперії, чи то імперської України, чи то старовинної Речі Посполитої - з малозрозумілим слоганом «Окраино! Вспомни имя своё!» вже стали історією.
Нагадаємо, СБУ розгледіла у них ознаки антидержавних закликів, тому застерегла зображеного на них симпатичного кругловидого екс-нардепа Сергія Пересунька.
Останній переклеїв "Окраину" на "До правди разом!" (із зображенням уже цілої Євразії), але подекуди у Сімферополі ще можна уздріти ось такі наполовину обідрані екземпляри.
"Він": чи то масло, чи Литвин
Ці загадкові ядучо-жовті білборди з’явилися минулого тижня. Відсутність будь-яких прізвищ та символіки не дає змоги навіть припустити, про якого кандидата йдеться - тож, можливо, це просто рекламна кампанія якоїсь сметани «Президент»?
Хоча судячи з кольорів і дизайну, під "Ним" мається на увазі Литвин із однойменним блоком.