Зліт дозволено! Тексти представляють інструмент для контролю за авіаційною бюрократією
Хто отримав права на дефіцитні міжнародні рейси, яка ситуація з міжнародними угодами про повітряне сполучення, чи літають авіакомпанії за отриманими маршрутами – досліджуйте за допомогою нового інтерактивного інструменту від Текстів.
Над проектом працювали: Надія Романенко, Анатолій Бондаренко, Надя Кельм, Влад Герасименко
За кожним регулярним рейсом українських авіакомпаній стоїть низка формальних процедур. Для початку, держава має укласти міжнародну угоду про повітряне сполучення з іншою країною.
Деякі угоди передбачають “відкрите небо” – безлімітне сполучення між країнами (на карті ці країни позначені насиченішим синім кольором), інші ж накладають обмеження на кількість рейсів та маршрутів, і навіть на кількість призначених авіакомпаній. Доступні рейси Державіаслужба розподіляє між авіакомпаніями.
Вільних рейсів за популярними напрямками, такими як Ізраїль чи Туреччина, завжди бракує. Щоб зрозуміти, чи є «вільні місця», авіакомпанії потрібно було подивитися в міжнародних угодах, скільки рейсів дозволено, скажімо, до Тель-Авіва, а потім співставити цю інформацію з вже наданими «правами на експлуатацію повітряних ліній». Всі ці дані є у відкритому доступі, але у вкрай незручному для людини вигляді.
Наша веб-аплікація показує необхідну інформацію в одному місці. До того ж, ми взяли розклади українських авіакомпаній і додали фактичний стан речей. Адже можливі ситуації, коли хтось має право на рейс, але не літає.
Щоб дослідити, куди літають українські авіакомпанії, клікайте сюди