С

Сніг пішов – техніка виїхала. Як чистили Київ. Дані GPS-трекерів

"Тексти" зібрали дані із GPS-трекерів снігоприбиральної техніки за останні три дні. Ми з'ясували, скільки техніки працювало на очистці снігу, і скільки кілометрів доріг почистили комунальники. Також ми знайшли найпрацьовитішого водія.

Аналіз даних і графіка: Влад Герасименко

За наявними неповними даними, снігоочисна техніка у Києві за 3 доби наїздила більше 18 тисяч кілометрів, при цьому усього доріг у столиці приблизно на 2,5 тисячі кілометрів. Загалом під час робіт 162 одиниці техніки працювали хоча б годину. Деяка техніка їздила майже постійно, деяка – декілька годин. Йдеться тільки про дороги, чистка снігу біля будинків – це зона відповідальності не міста, а тої компанії, яка обслуговує будинок і бере за це з мешканців гроші.

--

Під час снігопаду взимку минулого року київська влада презентувала онлайн-карту прибирання снігу, за допомогою якої можна було в реальному часі слідкувати за снігоприбиральною технікою в столиці.

А вже цього року під час снігопаду 18 грудня вирішили прослідкувати за активністю машин на карті за допомогою програмного скрипта, який кожну хвилину збирає свіжі дані з карти. Наразі маємо даних за 3 дні із вечора 18 грудня. На графіці нижче можна побачити, скільки одиниць техніки працювало на вулицях Києва в розрізі кожної години. Для цієї графіки ми відібрали тільки активні машини – ті, що проїжджають більше 1 км за годину.

Активність міських комунальників у розрізі годин

Найбільше наїздив

Найбільшу відстань за добу проїхав самоскид з Дніпровського району Києва. Стаханівець з лівого берега на МАЗ-551605 наїздив більше 300 км.

Ось трек найбільш працьовитого автомобіля

Проблеми в даних

На жаль, GPS-трекерами обладнані не всі машини, які чистять і вивозять сніг. Це добре видно, якщо подивитись, за якими комунальними підприємствами закріплені машини. Переважна більшість – це районні Шляхо-експлуатаційні управління (ШЕУ), які чистять дороги у своєму районі, а також окреме ШЕУ, яке чистить мости. Усі ці підприємства підпорядковані Київавтодору. Із 12 районних підприємств у даних є тільки 7, аналізувати роботу техніки інших п'яти неможливо.

Треки снігоприбиральної техніки. Кольором позначені різні райони. У даних відсутні Печерський, Дарницький, Солом'янський та Подільський райони міста

Маючи повні дані, можна було б не тільки стежити та контролювати роботу окремих машин. У поєднанні з погодними даними можна в реальному часі контролювати засніженість кожної дороги, знаходити найбільш засніжені і перерозподіляти техніку в найпроблемніші місця.

Проте важливо розуміти, що кількість техніки та загальний кілометраж нічого не говорять про якість чищення. Також варто пам'ятати, що прибирання снігу важливе не тільки на дорогах, а й на тротуарах. Цього сезону на погане чищення снігу найбільше скаржаться саме пішоходи.

інфографіка datavis місто київ сніг

Знак гривні
Знак гривні