Ц

Ціна заторів: скільки кияни втрачають часу у громадському транспорті через корки, і як це змінити (Інфографіка)

Виділені смуги – це шлях до кращого громадського транспорту. Вони збільшують його швидкість і не дають стояти в заторах, створених приватними автомобілями. Тому ми пропонуємо вам підтримати петицію до Київради з пропозицією виділення смуг для громадського транспорту на вулицях, які найбільше потерпають від заторів. Щоб підписати петицію, клікайте сюди

Автор: Олександр Рак, компанія А+С Україна; графіка – Надя Кельм

Тролейбус, автобус або трамвай перевозить значно більше пасажирів, ніж автомобіль. Тобто, громадський транспорт значно ефективніше використовує обмежений міський простір.

Натомість, автомобілі не лише малоефективні, але ще й спричиняють затори. Власне, тому громадський транспорт повинен мати пріоритет на вулицях міста.

Для того, щоб забезпечити такий пріоритет, потрібно дві речі: виділені смуги та діючий механізм для того, щоб прибрати з цих смуг все, крім громадського транспорту.

Вулиця Саксаганського в Києві у годину пік. Приватні автомобілі спокійно їдуть по виділеній смузі для громадського транспорту. Фото: Ганна Гуз

27 вересня набуває чинності Закон 2262-VIII про паркувальну реформу, який наділяє Національну поліцію та органи місцевого самоврядування реальним правом штрафувати та евакуювати автомобілі, які проїхали чи припаркувались на смугах громадського транcпорту.

Сподіваємось, що цей закон дозволить громадському транспорту вільно їздити виділеними смугами. Тому важливо відповісти на запитання - де громадський транспорт зазвичай затримується і, як наслідок, де виділені смуги потрібні найбільше? Відповідь дає дослідження Олександра Рака з компанії А+С Україна.

Дослідження побудоване на даних про переміщення громадського транспорту (лише трамваїв, тролейбусів і автобусів) впродовж 5, 6, 12 та 13 вересня 2018 року, проаналізованих за допомогою програмного забезпечення TransGIS. 

Також ви можете самостійно дослідити отримані дані за 12 вересня.

Середня швидкість транспорту на картах внизу дає відповідь, на яких вулицях є найбільші затримки руху і, відповідно – де варто зробити виділені смуги.

Чим червоніший колір, тим менша швидкість руху громадського транспорту відносно його стандартної середньої швидкості у 15 км/год. Іншими словами, більше червоного кольору означає гірший рух.

Щоб збільшити карти клікайте на них

Дані, на яких побудована візуалізація, можна подивитися за лінком тут.  

З карти видно, що виділені смуги для громадського транспорту будуть дуже корисними на наступних вулицях:

Щоб збільшити карту, клікніть на неї

Перелік вулиць, де потрібні виділені смуги:

- проспект Повітрофлотський (від Повітрофлотського шляхопроводу до вул. Смілянської)

- вулиця Народного Ополчення (від вул. Ернста до просп. Лобановського, в один бік)

- бульвар Тараса Шевченка

- проїзд через площу Льва Толстого від бульв. Шевченка через вул. Велику Васильківську, Льва Толстого, Володимирську до бульв. Шевченка (в один бік)

- вулиця Хрещатик

- бульвар Лесі Українки

- вулиця Басейна

- вулиця Шота Руставелі

- вулиця Генерала Алмазова

- вулиця Московська

- вулиця Чорновола

- вулиця Мельникова (від вул. Дорогожицької до вул. Глибочицької)

- вулиця Січових Стрільців (від вул. Глибочицької до Львівської площі)

- вулиця Велика Житомирська (від Львівської площі до вул. Володимирської)

- вулиця Кирилівська (від вул. Вишгородської до Подільського узвозу)

- вулиця Вишгородська

- проспект Голосіїський (від ст. м. Голосіївська до ст. м. Виставковий Центр)

- вулиця Саперно-Слобідська (від Південного мосту до просп. Науки)

- Південний міст

- проспект Бажана

- міст Патона

- проспект Соборності

- проспект Гагаріна

- Кільцева дорога

- вулиця Максимовича

- вулиця Академіка Вільямса

- вулиця Васильківська (від Голосіївської площі до Амурської площі)

- вулиці Верхній Вал та Нижній Вал (від вул. Глибочицької до вул. Межигірської)

- вулиця Глибочицька

- вулиця Федорова (від вул. Протасів Яр до вул. Велика Васильківська)

- вулиця Щербаківського

- вулиця Туполєва

- провулок Політехнічний

- вулиця Набережно-Рибальська та Гаванський міст

- вулиця Набережно-Хрещатицька (від Гаванського моста до Поштової площі)

- шосе Харківське

Організація цих смуг збільшить їх загальну протяжність у місті втричі: із 123 до 364 км.

Якою ж є ціна заторів?

З 10 до 11 години, щоб проїхати бульвар Тараса Шевченка від Хрещатика до площі Перемоги, громадському транспорту (і його пасажирам) потрібно витратити 12 хвилин. А з 18 до 19 години - 33 хвилини. Це вже +21 хвилина.

Якщо після цього довелось проїхатись Хрещатиком з Європейської площі до Бесарабської з 16 до 17 години - ще +14 хвилин. Вже тільки на 2 центральних вулицях назбиралось 35 хвилин, які можна було б витратити на щось більш корисне: сон, освіта, робота, спорт.

При цьому, дорога від Севастопольської площі до Шулявського шляхопроводу Чоколівським бульваром та вулицею Гетьмана займає впродовж доби 20-27 хвилин при середній швидкості 10-13 км/годину. Тут є смуги громадського транспорту, і вони працюють, тож немає суттєвих добових коливань швидкості. Хоча це типово дуже завантажені приватними автомобілями вулиці, як і бульвар Шевченка та Хрещатик.

А ось втрати часу на окремих ділянках вулиць без смуг громадського транспорту можуть досягати навіть 500%.

Сотні тисяч киян щоденно витрачають зайві години в корках через відсутність смуг для громадського транспорту - це ціна, яку ми платимо за те, що планування Києва віддає перевагу автомобілям перед громадським транспортом.

Ви особисто й ми усі втрачаємо не лише час у транспорті: інтервал між транспортними засобами стає непередбачуваним, і пасажири змушені більше часу проводити на зупинках.

Тому ми пропонуємо вам підтримати петицію до Київради щодо організації смуг громадського транспорту на найбільш проблемних вулицях:

Щоб підписати петицію, клікайте сюди

Щоб збільшити карту, клікніть на неї

петиція інфографіка datavis транспорт київ

Знак гривні
Знак гривні