Життя і гроші метро Києва. Як працюється в метрополітені і хто платить за пільговиків
Торік метрополітен продав жетонів і проїзних квитків на 1,6 мільярда гривень. Це основний дохід підприємства. Пасажири за рік здійснили 498,5 мільйонів поїздок. Проте майже половина з них — пільгові, тобто, безкоштовні. Вони вартували метрополітену 600 мільйонів гривень, і ці кошти практично повністю компенсували з бюджету Києва.
Автори: Ярослава Тимощук, Зоя Красовська
Читайте текст повністю і дивіться інфографіку тут
Усі працівники метрополітену, з якими ми говорили, очікують на підвищення зарплати після збільшення тарифу на проїзд. Нагадаємо, ціна жетона виросла з 5 гривень до 8 (або до 6,5 при оптовій купівлі цього літа).
З листопада по березень 25-річний киянин Андрій Мурза, який працює тунельним майстром у метрополіені, практично не бачить сонця. Його зарплата близько 10 тисяч гривень.
З мотовоза тунельні працівники дивляться також, щоб шматки бетону не відпадали й не розбивали скло у кабіні машиніста. Якщо є небезпека, що ось-ось відколеться, — зіб’ють цей шматок та замастять склепіння тунелю. Таку роботу можна виконувати лише вночі.
29-річна Інна Кошелєва щодня бачить близько 60 тисяч людей. Вона чергова по станції, працює на Лук’янівській, її фірмова відзнака — червона кругла шапочка. На цій посаді платять 8900—12160 грн.
Якось у її зміну один юнак зумисно кинувся на колію. Інна мала хвилину-другу, аби врятувати його життя.
Не розгубилася. Набрала диспетчера, щоб той розпорядився зняти напругу з контактної рейки (металева конструкція вздовж тунелю, з неї потяг живиться струмом). По рації повідомила, коли саме стрибнув пасажир і на якій саме ділянці лежить. Подала сигнал машиністу, який наближався: круговий жест щитком. Машиніст відповів трьома короткими сигналами: зрозумів і гальмуватиме екстрено.
Машиніст у метро чимось схожий на священика, а чимось — на футболіста, вважає киянин Максим Гуляєв. Вже 14 років, як він працює машиністом потяга і їздить по зеленій гілці «Сирець — Червоний Хутір».
Хоч і ставки в машиністів — одні з найбільших у метрополітені, приблизно від 16 000 до 22 500 тисяч гривень, молоді працівники часто змінюються, навіть не пропрацювавши року.
"Треба звикнути до ритму, до режиму, до ранніх підйомів. Якщо ти непунктуальний, про роботу машиністом можеш забути", - говорить він.