Чому лікарям варто ставити чіткі межі у спілкуванні з пацієнтами, – Супрун
А пацієнтам – виявляти повагу до лікарів, які не можуть працювати цілодобово, щоб виконувати роботу якісно.
Очевидно, що лікарі, які постійно перебувають під тиском, не будуть спроможні виконувати свою роботу якісно через фізичне та емоційне виснаження. Тому завданням для пацієнтів є навчитися виявляти повагу до роботи лікарів, а для медиків — визначити чіткі межі в спілкуванні з пацієнтами та нормально їх роз’яснити. Це важливо, аби лікарі могли продовжувати ефективно і якісно працювати, а пацієнти отримували допомогу, коли вони цього потребують.
Про це пише колишня в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун.
Ось кілька важливих правил, які нещодавно виклала НСЗУ (Національна служба здоров'я України):
- Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в який час зручно телефонувати або писати, та з яких питань.
- Перед тим як телефонувати лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
- Заздалегідь продумайте всі запитання, перш ніж набирати номер лікаря. Адже нерідко бувають випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови – і телефонує знову.
- Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не може пам’ятати всіх пацієнтів. Коли назвалися – відразу переходьте до суті питання.
- Не відправляйте аудіо-, відеоповідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.
- Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
- У вихідні, святкові та неробочі дні у вашій амбулаторії працює черговий кабінет та реєстратура. Завжди можна звернутися туди, перш ніж турбувати свого лікаря дзвінком у його вихідний.
- Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.