Головний дезінформатор у Facebook – Росія, але й українські «діячі» виводять країну в топ
Хоча Facebook банив також як "слуг народу", так і "порошенківців". До "української" віднесли також діяльність із т.зв. ЛНР та окупованого Криму
Facebook назвав Росію, Іран, М'янму, США і Україну ініціаторами більшості операцій з дезінформації як всередині країни, так і за кордоном.
Про це пишуть The Washington Post та Voice of America з посиланням на звіт Facebook за чотири роки, в якому розглядається так звана скоординована неавтентична поведінка.
Звіт підсумовує 150 операцій з дезінформації. Загалом, згідно з аналізом, Росія була найбільшим постачальником дезінформації: за чотири роки там виявили 27 операцій з впливу. З них 15 були пов'язані з розташованим у Санкт-Петербурзі Агентством інтернет-досліджень (ІRА) або іншими організаціями, пов'язаними з Євгеном Пригожиним, російським олігархом, що має тісні зв'язки з президентом Росії Путіним. Ще чотири російські мережі були пов'язані з кремлівськими спецслужбами, а ще дві – з сайтами російських ЗМІ.
Другим у списку опинився Іран з 23 невірогідними мережами.
В останні роки жодна інша кампанія впливу в соціальних мережах, виявлена Facebook, не досягла масштабів російської діяльності 2016 року. У 2017 році Facebook виявив масштабну операцію з впливу, коли російське Агентство інтернет-досліджень наразило 126 млн користувачів платформи на політичну дезінформацію перед виборами.
Зокрема, з початку 2020 року у Facebook виявили та видалили мережу російської військової розвідки, яка зосереджувалася на Україні й сусідніх країнах. Вона створила фейкових персонажів, які працювали на форумах для ведення блогів і в різних соціальних мережах. Деякі з них видавали себе за журналістів і намагалися зв'язатися з політиками, журналістами та іншими громадськими діячами в регіоні.
"Переломним моментом в недавній історії операцій з впливу" у Facebook називають період виборів у США у 2020 році.
Як повідомляється, дедалі більше гравців, взявши приклад з Росії, почали операції з дезінформації у своїх країнах. Сюди належать мережі тіньових фірм зі зв'язків із громадськістю, які іноді справді працюють на обидві сторони всередині країни, а також політиків, маргінальних політичних груп і урядів.
WP наводить слова очільника відділу політики безпеки Facebook Натаніеля Глейхера: він каже, що спершу це (операції з дезінформації) були елітним видом спорту, але тепер до гри долучається дедалі більше людей.
Крім того, зазначається, що скоординовані зусилля з дезінформації стали більш витонченими й дорогими в останні роки.