Електросамокати миттєво викликали конфлікти. Про що домовилися Київ і прокатні служби?
Насамперед – суттєво та примусово обмежити швидкість, якщо вже неможливо зігнати самокатників із тротуарів.
Влада Києва та столичні сервіси прокату електросамокатів підписали меморандум, яким передбачене, зокрема, обмеження швидкості цих транспортних засобів.
Про це у своєму фейсбуці повідомив заступник голови КМДА з питань самоврядних повноважень Костянтин Усов.
За його словами, нові правила діятимуть тимчасово – поки питання на законодавчому рівні не врегулює парламент.
Відтепер, каже Усов, усі столичні оператори прокату виконуватимуть вимогу про обмеження швидкості з 30–35 км/год до 20 км/год.
Самокатники на тротуарі: фото УНІАН
При цьому у спеціально визначених зелених, пішохідних та історичних зонах швидкість руху не перевищуватиме 14 км/год.
Окрім того, на територіях, де зазвичай перебуває багато людей – як-от Пейзажна алея чи вулиця Сагайдачного – самокати не їздитимуть узагалі.
Така ж заборона стосуватиметься і руху самокатів поблизу адміністративних будівель, меморіальних історичних кладовищ і ще низки територій, розповів Усов.
На під'їзді до цих зон самокат повинен автоматично вимикатися.
Також, згідно з новою домовленістю з КМДА, сервіси прокату мають оформити медичну страховку на випадок травмування людей та інших нещасних випадків. Поліс покриватиме витрати на лікування і шкоду, завдану майну, на 100 тисяч гривень.
Оператори також надаватимуть місту дані про використання самокатів – години, коли ними найчастіше користуються, перелік місць, де ці транспортні засоби мають найбільший попит, щотижневий звіт про інциденти з самокатами тощо.
"Маючи ці дані, місто зможе краще планувати транспортну інфраструктуру", – пояснив Усов.
Підписаний меморандум, за його словами, – найкраще розв'язання проблеми, яке можна ухвалити просто зараз.
За оцінками столичної влади, Києвом нині їздить майже 4 тисячі електросамокатів, при цьому до кінця року їхня кількість, як очікують, зросте до 7 тисяч.
Водночас законом їхній рух вулицями ніяк не врегульований.
Getty
Чимало киян останнім часом скаржаться на небезпечну їзду користувачів самокатів, нерідко з'являються повідомлення про наїзди на пішоходів.
У вересні 2020 року Верховна Рада у першому читанні ухвалила закон, який має врегулювати правила руху електросамокатів, проте до подальшого розгляду справа поки що не дійшла.