Заполонили, й це лише початок. Скільки електросамокатів у Києві?
Очікування: більше прокатного транспорту – менше авто. Реальність: практично весь прокатний транспорт їздить тротуарами.
24 червня КМДА та всі оператори послуг прокату електросамокатів міста підписали меморандум про співпрацю, який регулює їхнє безпечне використання в місті. Зокрема, компанії зобов’язали знизити швидкість електросамокатів до 20 км/год, а в окремих пішохідних зонах до 14 км/год, облаштувати стоянки для самокатів із розміткою та запровадити зони, де буде заборонено залишати самокати.
Ми про це писали докладніше:
Електросамокати миттєво викликали конфлікти. Про що домовилися Київ і прокатні служби?
Зараз у місті працює сім сервісів прокату: Bolt, Scroll, Bike Now, Kiwi, Zelectra та VZHOOH та Jet.
Київський урбаністичний портал Хмарочос опитав їх усі:
Компанія Scroll зараз має 650 електросамокатів у Києві, а Kiwi – 90. У компанії Bolt повідомили, що зараз мають понад 2 тис. електросамокатів у Києві. «80% самокатів повністю розряджені наприкінці дня, а 60% поїздок здійснюються у ранкові та вечірні години-пік з 7 до 9, а також із 17 до 19 вечора, – додає Антон Милка, керівник напряму з розвитку шерінгових сервісів компанії Bolt в Україні. – Це показує, що електросамокати стали для багатьох жителів міст способом пересування містом, а не просто розвагою».
У VZHOOH зазначили, що це конфіденційна інформація. Таку ж відповідь дали у компанії Bike Now, яка, крім електросамокатів, має також близько 2 тис. прокатних велосипедів у місті. У Zelectra не відповіли на запит «Хмарочоса».
Для цих компаній ми орієнтовно підрахували кількість доступних зранку на мапі у додатку електросамокатів. У VZHOOH та Zelectra їх виявилося близько 150, у Bike Now – близько 300. У додатку сервісу Jet, який запустили 29 червня, наразі доступно близько 75 самокатів.
У сумі – близько 3, 5 тис. орендних самокатів у Києві.
Водночас Віталій Селик, голова «Ради з урбаністики Києва», наводить дещо вищі показники – до 4,5 тис.