Не по троуарах і не вдвох! Нові закони мають запровадити правила та штрафи для електросамокатів, моноколіс тощо
У Верховну Раду внесли законопроєкти №5731 та №5732, які встановлюють основні правила дорожнього руху для самобалансуючих транспортних засобів, обладнаних електродвигунами.
«Я стягаю його за мотошолом і тягну за ноги до проїжджої частини». Тротуари заполонили транспортні засоби
Проєкт №5731 пропонує заборонити користуватися електросамокатами, моноколесами, гіроскутерами на проїзних частинах доріг, вулиць та узбіч, особам, які досягли 16 років, – передає Хмарочос.
Люди, які рухаються на такому транспорту, мають право їздити по виділених велосипедних доріжках, а в разі їхньої відсутності – по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю.
Не по тротуарах! – визначає законопроєкт
Нині в Києві це виглядає так
Особи, які рухаються на самобалансуючих транспортних засобах, обладнаних електродвигунами, зобов’язані:
- використовувати технічно справний та належним чином обладнаний транспорт;
- перебувати в застебнутому мотошоломі;
- не перевозити вантажі, що заважають керуванню;
- не перевозити пасажирів.
Нині ж часто можна побачити, що один на кермі, а інший на гальмах
Електросамокати, моноколеса, гіроскутери мають бути обладнані світловідбивними пристроями, а під час руху в темний час доби – зовнішніми світловими приладами.
Проєкт №5732 пропонує в питаннях штрафів прирівняти водіїв персонального електротранспорту до пішоходів, велосипедистів та осіб, які керують гужовим транспортом. Для них почнуть діяти наступні штрафи:
- Порушення ПДР – 340 гривень;
- Порушення ПДР у стані сп’яніння – 680 гривень;
- Створення аварійної ситуації – 850 гривень або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
За останній рік у місті стрімко збільшується кількість сервісів з прокату легкого персонального транспорту. Зараз вулицями міста їздить майже чотири тисячі прокатних електросамокатів, і до кінця року очікується до семи. Ми писали, що загалом у Києві близько 3,5 тис. орендних самокатів. Водночас Віталій Селик, голова «Рада з урбаністики Києва», наводить дещо вищі показники – до 4,5 тис.
У червні КМДА та всі оператори послуг прокату електросамокатів міста підписали меморандум про співпрацю, який регулює їхнє безпечне використання в місті. Зокрема, компанії зобов’язали знизити швидкість електросамокатів до 20 км/год, а в окремих пішохідних зонах до 14 км/год, облаштувати стоянки для самокатів із розміткою та запровадити зони, де буде заборонено залишати самокати.