Рада попередньо дозволила відкривати IT-підприємства без особистого приїзду
Верховна Рада 13 липня в першому читанні ухвалила законопроєкт № 5270 про електронне резидентство. Статус е-резидента дозволить іноземним IT-спеціалістам відкривати бізнес в Україні й платити податки онлайн.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, – передає Громадське.
За його словами, у випадку ухвалення закону в цілому IT-фахівці зможуть сплачувати податки без фізичної присутності в Україні. Для нашої країни, мовляв, це стане додатковим інструментом для розвитку бізнесу і поліпшення впізнаваності як світового IT-бренду.
Федоров каже, що за два тижні з моменту запуску лендінгу проєкту на міжнародну аудиторію уряд вже отримав 1 300 попередніх заявок на статус е-резидента з різних країн.
Він також розповів, що першою країною й найуспішнішим прикладом запуску е-резидентства стала Естонія. За шість років у неї з’явилося понад 80 тисяч е-резидентів і це додало 54 млн євро до держбюджету країни.
«Надихаючись досвідом іноземних партнерів, ми створюємо новий продукт, завдяки якому Україна має потенціал стати найбільшим IT-хабом у Східній і Центральній Європі», — додав міністр.
Уже до кінця 2022 року його відомство очікує 3 тисяч е-резидентів в Україні. Проєкт щорічно має поповнювати український держбюджет на 1,5 мільйона доларів.
Хто може стати е-резидентом?
Згідно з пояснювальною запискою, це може бути іноземець або людина без громадянства, яка досягла вісімнадцятирічного віку. Такі громадяни зможуть отримувати електронні довірчі послуги та відкривати банківські рахунки в Україні.
Всі охочі стати е-резидентами мають бути зареєстровані в системі «Е-резидент» і обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Їм слід буде обрати ставку єдиного податку, встановлену для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість. Е-резидент-підприємець не зможе наймати до себе працівників.
Адміністратором системи виступає державне підприємство «Дія», яке надаватиме технічну підтримку системи «Е-резидент» та піклуватиметься про захист та безпеку інформації в системі.