До 2030 року електромобілі мають зайняти половину ринку нових автівок у США – Байден
Президент США Джо Байден встановив нову мету електрифікації національного автопарку, підписавши відповідний федеральний наказ (Executive Order). За ухваленим документом, половину продажів усіх нових авто до 2030 року мають становити автомобілі з нульовими викидами (zero-emissions vehicles).
Відзначимо, що під цим терміном у документі розглядають не тільки батарейні електромобілі, а й так звані плагін-гібриди (з комбінованим силовим агрегатом – електричним та ДВЗ і можливістю під заряджання від мережі), а також автомобілі на паливних елементах (вони використовують водень, який у термохімічній реакції з атмосферним киснем генерує електроенергію).
Також документ пропонує інтенсифікувати роботу над «зеленими технологіями», які зможуть поліпшити характеристики майбутніх електромобілів, знизити шкідливі викиди, а також вплив на клімат і здоров'я американців.
Про підтримку нової стратегії вже оголосили американські автовиробники Ford, General Motors, Stellantis і асоціація UAW (United Auto Workers). Важливим для них є бажання уряду США фінансувати нові розробки, модернізацію складальних ліній і підтримку національної мережі постачання необхідних компонентів для підтримки конкурентоспроможності з іншими країнами.
Крім іншого, в новій стратегії передбачено створення в США масштабної національної мережі зарядних станцій для електромобілів.
Нагадаємо, що попри зростання популярність, частка електромобілів в структурі продажів автомобілів США становить всього близько 2% (для порівняння, в Китаї вона становить 10%, у Європі за підсумками 2021 року перевищить 20%).
Раніше Джо Байден випробував електричний пікап Ford F-150 Lightning, а також заявив про намір електрифікувати весь урядовий автопарк із 645 тисяч автомобілів.
Ремарка ТЕКСТів. Ентузіасти електромобільної галузі в США звернули увагу на те, що адміністрація Байдена не запросила на презентацію указу Ілона Маска, керівника компанії Tesla. Пояснити такий афронт складно: адже Tesla – це автокомпанія з найбільшою у світі капіталізацією й абсолютний лідер з виробництва електромобілів як у США, так і у світі. Імовірно, Байден хоче першочергово підштовхнути до електромобілізації традиційний автобізнес США. Втім, слід пам’ятати, що за адміністрації Трампа «традиційні» автоконцерни докладали максимальних лобістських зусиль, щоб електротрансформація в США відбувалася якомога повільніше. Понад те, анонсована Байденом мета у 50% електромобілів у 2030-му році є менш амбітною, ніж аналогічні цілі Євросоюзу, Великої Британії та Китаю. Тобто його ініціатива – це крок у правильному напрямку, але шириною цей крок точно не вражає.