Молокопереробники хочуть покрити свої збитки коштом фермерів
Найбільші в Україні молокопереробні заводи продавали свою продукцію в мінус, щоб увійти на прилавки торговельних мереж, та демпінгували ціни один одного. А зараз вони намагаються покрити свої збитки внаслідок такого демпінгу коштом фермерів.
Про це заявила Асоціація виробників молока, – передає Цензор.
Проблема молокопереробних заводів в тому, що вони загралися з рітейлерами. Тривалий час, щоб добитися місця на полицях торговельних мереж, заводи демпінгували ціни один одного. Про це заявив співвласник компанії "Мілкіленд" Анатолій Юркевич під час онлайн-зустрічі виробників та переробників молока, яку ініціювало Міністерство аграрної політики та продовольства України.
"Ми зіткнулись з тим, що у відповідь на наші запити торговельні мережі не піднімають ціни, тому що наші колеги – постачальники молочної продукції у ці ж мережі – відмовляються піднімати ціни. Що для мене є дивним фактом, адже якщо зростає вартість енергоносіїв та витрат виробництва загалом, мусиш якимось чином це покривати. Своїми діями такі виробники демпінгують ціни. Це некоректна поведінка", – зазначив він.
Наслідком загравання та невиваженої політики співпраці із мережами для всієї молочної переробки є необхідність зазнавати додаткових витрат, адже цінник готової продукції не відповідає її собівартості. Це визнав голова наглядової ради групи компаній "Молочний альянс" Сергій Вовченко під час онлайн-зустрічі Міністерства аграрної політики та продовольства України.
"У листопаді на кожній пляшці молока Яготинський маслозавод "доплачував" 6 копійок торговельним мережам, на пачці масла – 5,13 грн, на пачці сметани – 1,26 грн. А Пирятинський сирзавод на кожній 180-грамовій упаковці сиру – 2,36 грн. Тобто це – наші збитки", – наголосив пан Вовченко.
В Асоціації виробників молока зазначають, що проблема, яка склалась в молочному секторі, комплексна, і головною її причиною є не те, що хтось не хоче іти на діалог, а те – що діалог побудований неправильно. Потрібно сідати за стіл переговорів, оперувати реальними фактами та спільно шукати рішення, а не перекладати виклики всієї галузі на молочнотоварні ферми.