Дефіцит бензину: як розв'язати проблему з пальним (Погляд)
В Україні спостерігається дефіцит палива, ринок пального лихоманить через війну і держрегулювання цін. За словами директора консалтингової компанії А-95 Сергія Куюна, зараз дрібні оператори не можуть завозити пальне з Європи. Про це пише Сегодня.
"Великі постачальники законтрактували достатню кількість пального, але не можуть його завезти через брак локомотивів і вагонів. Проблему частково могли б вирішити дрібні трейдери, які можуть купувати невеликі партії в Євросоюзі і завозити сюди пальне бензовозами. Але вони зіткнулися з тим, що не можуть продавати його дешевше цін, які встановив Кабмін", – говорить Сергій Куюн.
Експерт зазначає: незначними партіями пального торгують у країнах Європи з націнкою. Також не слід забувати, що логістика тільки одного бензовоза буде істотно дорожчою, ніж доставка декількох залізничних цистерн.
"Якби уряд зараз скасував держрегулювання цін, то пальне подорожчало б на 2-3 гривні за літр, але воно з'явилося б на ринку. Більше того, швидше за все, подешевшав би й автогаз. Його зараз продають з великою маржинальністю саме через дефіцит бензину. Бензин коштує 36 грн за літр, але його на заправках мало, а газ продають по 30 грн, але він представлений в достатній кількості", – говорить Сергій Куюн.
За його словами, через дефіцит тільки однієї марки пального виникає ажіотажний попит на інший вид пального. Якби не було бензину, автогаз подешевшав би до 23-25 грн за літр.
Нагадаємо, цей експерт у коментарі для нашої статті ще два тижні тому попереджав, що через стримування цін настане дефіцит пального.