Як ЗСУ задля знищення ешелону РФ скористалися обмеженнями залізниці у районі Брилівки
Військовий експерт і дослідник воєнної історії ChrisO зробив розбір влучання по ешелону з російською технікою, боєприпасами та військами біля залізничної станції Брилівка на Херсонщині. Наводимо переклад треду.
Нічні новини про нищівний удар українського HIMARS по російському потягу з боєприпасами демонструють те, що українці досить вміло використали обмеження місцевої залізничної мережі.
Атака сталася на залізничній станції Брилівка, що на південний схід від Херсона. За збігом, це район, який я пам’ятаю, бо був тут багато років тому. Вся територія — це величезний, рівнинний, посушливий і відверто одноманітний сільськогосподарський регіон, який зрошується іригаційними каналами.
Своїм існуванням Брилівка завдячує залізничній колії, яка була побудована в 1944 році за Сталіна для забезпечення другого залізничного шляху до Криму (основна магістраль пролягає на схід від Мелітополя до Сімферополя). Село було засновано наступного року, ймовірно, для розміщення залізничного персоналу.
Але залізнична колія у районі Брилівки має три особливості. По-перше, і це найголовніше, вся залізнична гілка від Херсона до Джанкоя є одноколійною. Одноколійки мають дуже обмежену пропускну здатність для перевезення поїздів.
Карта: bueker.net
У 2010-х роках розроблявся план модернізації залізниці до двоколійної з електрифікацією, але це не вдалося через захоплення Росією Криму в 2014 році.
По-друге, Брилівка обладнана розгалуженою сіткою роз’їзних колій, які мають достатню довжину для великих вантажних потягів і дають змогу поїздам проходити в обох напрямках по одноколійці. Російський поїзд із боєприпасами мав бути зупинений тут.
По-третє, Брилівка міститься на південь від Північнокримського каналу, який зрошує всю територію (і Крим). Залізниця перетинає його по одноколійному мосту – зважаючи на його стратегічне значення, я не здивуюся, якщо містер "Хаймарс" незабаром відвідає і його :).
Останніми роками ця залізнична гілка не була дуже завантаженою. Захоплення Росією Криму призвело до припинення міжміських і вантажних перевезень у 2014 році. До вторгнення у 2022 році тут курсувало лише два пасажирські потяги на день між Херсоном і "Вадимом", останньою станцією, яку контролювала Україна.
Однак, враховуючи залежність Росії від залізниць у військовій логістиці, ймовірно, росіяни активно використовували цю гілку для поповнення запасів своїх військ в окупованих районах Херсонської області.
Вони також протягом останнього місяця знову відкрили лінію з Херсона до Джанкоя для пасажирських перевезень, хоча я думаю, що зараз розклад буде дещо порушено.
Тож я думаю, що українці могли передбачити, де зупинятиметься поїзд з боєприпасами, тому що одноколійне розташування залізничної гілки, ймовірно, вимагало зупинки на роз’їзних коліях Брилівки.
Пошкодження у Брилівці, звичайно, виглядають серйозними, хоча я вважаю, що росіяни зможуть відновити цю колію протягом кількох днів. Але вони нічого не можуть вдіяти з її розташуванням. Тож ця вразливість нікуди не зникне.