Як Іран постачає дрони-камікадзе до Росії (КАРТА), – Центр національного спротиву
Є два шляхи перевезення дронів від виробника до пунктів призначення: повітряний та морський.
Про це пише Центр національного спротиву.
ПОВІТРЯ
Повітряним шляхом доставку дронів та інструкторів здійснюють такі компанії:
- Iran Air (іранська державна авіакомпанія, контрольована місцевим міністерством інфраструктури);
- Mahan Air (засновником є «Некомерційний інститут Молала Мовахедіна»);
- Pouya Air (входить до складу Корпусу вартових ісламської революції (КВІР), військова гілка виконавчої влади Ісламської республіки Іран);
- Saha Airlines (Входить до складу військово-повітряних сил Ірану).
Тобто є три державні авіакомпанії й одна нібито приватна. Державні компанії підпорядковані військово-політичному керівництву, що вказує на повну підтримку вторгнення РФ з боку іранської влади.
Щодо приватної, то приватна вона лише умовно. Засновником некомерційного інституту є Хосейн Мараші (колишній віцепрезидент Ірану). З кінця 2011 року компанія перебуває в санкційних списках США за матеріальну та технічну підтримку Корпусу вартових ісламської революції, який за фактом і контролює авіаперевізника й використовує його у своїх цілях.
У ЦНС зауважують, що лише Pouya Air з 12 по 18 жовтня виконало 5 вантажних рейсів за маршрутом Тегеран – Москва. Більшість парку вантажних літаків становлять російські ІЛ-76.
МОРЕ
Для перевезення дронів Іран використовує й морський шлях через Каспійське море. За документами іранці перевозять запасні частини для цивільної авіації, використовуючи порт Бандар-Анзалі. Пунктом призначення є Астрахань або Махачкала.
Перевезення здійснюють судна Іранської промислової компанії (контролюється КВІР). Зокрема, на початку листопада саме морським шляхом до Астрахані очікується прибуття 200 дронів у розібраному стані.
У ЦНС вказують, що росіяни активно вивозять українське зерно морським шляхом до Сирії, за маршрутом Севастополь – Тартус. У зворотному напрямку у контейнерах можуть перевозити іранські дрони та компоненти до них з сирійської фабрики, хоча підтвердження цьому наразі немає. Зокрема, в Сирії росіяни можуть забирати іранські ракети земля-земля “Zolfaghar”, які базуються в Сирії. Також в цій країні є завод з виробництва тих же дронів-камікадзе.
Карта: ЦНС
Загалом зараз Іран диверсифікує виробництво дронів в інших країнах. Крім Сирії, з травня завод працює в Таджикистані. Також є ризики налагодження вузлової збірки у Білорусі, адже місцевий “558-ий авіаремонтний завод” у взаємодії із компанією “Кванд ИС” форсував роботи зі створення власних “дронів-камікадзе”, що може бути прикриттям для використання іранських напрацювань.
"За попередніми даними, Іран може виготовляти до 150 дронів на місяць. Деталі вони отримують в обхід санкцій з Китаю, що дозволяє не перейматись через їхній дефіцит", – резюмують у ЦНС.