Чому під час відключень світла зникає мобільний зв'язок
Чому в період відключення світла погано працює мобільний зв’язок і що з цим робити, пояснюють експерти.
За словами очільника компанії Yasno Сергія Коваленка, мобільних операторів не відключають від електроенергії, однак багато антен приєднані до мереж житлових будинків, тож під час відключень у житлових будинках чи інших об’єктах антени також припиняють працювати.
Загалом антенам та вишкам слід мати батарею або генератор на 3-4 чи 6 годин, які б забезпечували живлення, коли немає електрики. Проте не всі вони обладнані автономними джерелами живлення.
"Рішення тут одне, і воно за операторами: слід забезпечити автономні джерела живлення для своїх антен, вишок, серверів, інакше перебої зі зв’язком будуть продовжуватися", – зауважив Коваленко.
За словами консультанта з цифрових технологій Віталія Мороза, мобільний зв'язок – доволі прибутковий бізнес, тому основні оператори мали певну кількість генераторів. Однак відключення світла є масштабними, базових станцій – тисячі, звідси й виникають проблеми.
Батареї в середньому можуть забезпечувати роботу протягом 4-5 годин. Тобто, теоретично під час планових відключень до 4 годин проблем не має виникати, пояснюють у компанії Vodafone.
"Мобільна мережа автоматично переходить на резервні джерела і продовжує працювати. Та при відключенні світла відключається і домашній Wi-Fi, тож усі клієнти, звичайно, одразу переходять на мобільний інтернет. Мобільна мережа зазнає лавиноподібного росту навантаження, і це впливає на швидкість мобільного інтернету у кожного користувача", – кажуть у компанії.
Повторні відключення протягом дня також суттєво впливають на доступність зв’язку. Якщо акумуляторна батарея витратила свій заряд, їй потрібен тривалий час для підзарядки.
"Якщо живлення відсутнє довгий час на значній території України, то забезпечити одночасно роботу всього обладнання на генераторах фізично неможливо. Адже не всі базові станції обладнанні генераторами. Перевага надається вузловим технологічним майданчикам. Тобто швидкість відновлення зв’язку залежить від тривалості та масштабів відключення електроенергії. Зазвичай при відновленні стаціонарного живлення робота мобільної мережі відновлюється у звичайному режимі", – відзначають у компанії у Lifecell.
Якщо відключення електроенергії мають тривалу дію, мобільне обладнання виключається. У такому випадку технічні спеціалісти мобільних операторів використовують дизель-генератори, до яких під`єднують базові станції.
"Хоча співробітники компанії та підрядні організації намагаються робити це якомога швидше, на жаль, технічні можливості для забезпечення всіх сайтів без живлення дизель-генераторами є обмеженими в разі масштабних відключень електроенергії. Тому оператори, щоб максимально продовжити роботу мережі, встановлюють пріоритети для послуг голосового зв`язку. Тоді як якість та швидкість послуг мобільного інтернету, який потребує багато ресурсів мережі, під час відключень електроенергії може знижуватись", – розповідають у Kyivstar.
Якщо зник зв’язок вашого оператора, у Lifecell та Kyivstar радять спробувати скористатись національним роумінгом: можливо, в тому чи іншому населеному пункті у когось з операторів ситуація буде краща. Для цього треба зайти в налаштування й перевірити доступні мережі.
"Також радимо по можливості зменшити споживання мобільного інтернету під час відсутності електроенергії, щоб зменшити навантаження на обладнання, а відповідно, й енергоспоживання. Тоді обладнання зможе працювати довше, а люди зможуть в критичних ситуаціях скористатись зв’язком", – додають у Lifecell.
У Kyivstar також радять абонентам використовувати для зв`язку послуги SMS та месенджерів, які "забирають" менше ресурсів мережі, ніж мобільний інтернет.
Треба відповідально споживати мобільний трафік під час відключень електроенергії, закликають у Vodafone. Також варто уникати споживання "важкого" контенту (відеосервіси), відключити автоматичне завантаження фото та відео у месенджерах: "Якщо всі виконають ці прості дії, операторам буде легше забезпечити надійний доступ до мобільного інтернету", – кажуть у компанії.
Джерела: БЖ, РБК-Україна