Як Ілон Маск змінює Twitter
Ілон Маск став власником Twitter лише з кінця жовтня. Але вже встиг перевернути компанію і її платформу догори дриґом.
Про це пише Vox.
Майже одразу після приходу у Twitter Маск звільнив топменеджерів, скоротив чисельність персоналу на 50%, поставив низку ультиматумів співробітникам, що залишилися, і прискорено запустив солянку з потенційно прибуткових функцій.
Маск не хоче бути генеральним директором Twitter вічно – він неодноразово говорив, що хоче "з часом" віддати цю роботу комусь іншому. Тим часом багато нинішніх і колишніх співробітників платформи, дослідники соціальних медіа та правозахисників стурбовані тим, що Маск може змінити Twitter на гірше, перетворивши його на ще більш інтенсивну вигрібну яму негативного контенту, ніж він вже є.
Але інші сподіваються, що Маск зможе вдихнути нове життя в платформу, яка вже знекровлювала своїх найпродуктивніших користувачів і роками намагалася отримати прибуток. На зустрічі зі співробітниками 10 листопада Маск заявив, що банкрутство не виключено, якщо Twitter не знайде спосіб заробляти більше грошей.
Отже, далі про те, що змінив Маск.
Відновлення деяких гучних призупинених акаунтів
З самого початку Ілон Маск взяв під свій контроль Twitter із заявленою метою перетворити його на платформу, яка дозволяє більш суперечливі висловлювання. Хоча він ще не вніс жодних радикальних змін до політики модерації контенту в Twitter, він почав відновлювати деякі призупинені акаунти, як-от експрезидента США Дональда Трампа.
Ці відновлення відбулися, попри те, що Маск заявив, що почекає з прийняттям будь-яких важливих рішень про відновлення заблокованих акаунтів, поки він не сформує "раду з модерації контенту", яка консультуватиме його.
Радикальне скорочення персоналу Twitter
Своє правління на посаді керівника Twitter Ілон Маск розпочав зі звільнення топменеджерів і керівників відділів. Він також залучив понад 50 інженерів Tesla до роботи в Twitter і зібрав власне коло довірених радників. Незабаром після цього Маск почав проріджувати рядовий персонал Twitter. Він звільнив приблизно 50 відсотків (понад 3700 співробітників) з компанії.
Ці скорочення є найбільшими в історії Twitter, і кілька нинішніх і колишніх співробітників стурбовані тим, що в результаті діяльність Twitter як платформи може опинитися під загрозою. Як повідомляється, Маск також планує скоротити на 1 мільярд доларів витрати на хмарну інфраструктуру Twitter, що посилює ці занепокоєння.
Контрактні працівники Twitter сильно постраждали від чергового раунду скорочень, який стався приблизно через тиждень. Близько 4400 з 5500 підрядників Twitter були звільнені, включно зі значними скороченнями команд модерації контенту. Маск також звільнив щонайменше 20 співробітників, які розміщували критичні повідомлення про нього на внутрішніх каналах Twitter Slack або публічно кидали виклик Маску в Twitter.
Змінити внутрішню культуру Twitter
Ілон Маск керує Twitter по-своєму, подібно до того, як він керує іншими своїми компаніями: ситуативно та інтенсивно. Замість того, щоб спочатку поговорити зі своїми співробітниками, Маск часто пише у Твіттері все, що він думає, зокрема про свої плани щодо компанії.
Інтенсивний стиль управління Ілона Маска був незвичним для багатьох співробітників Twitter, які звикли до більш розміреної, комунікативної та структурованої робочої культури. Один анонімний співробітник Twitter повідомив Washington Post, що робоча атмосфера під керівництвом Ілона була схожа на "роботу в Білому домі Трампа".
Ще однією важливою зміною, яку Ілон вносить у внутрішню культуру Twitter, є різке прискорення темпів розробки нових функцій. Зазвичай зміни в продуктах, подібні до тих, що запропонував Маск – наприклад, стягування плати з користувачів за верифікацію – займали місяці або навіть роки, щоб впровадити їх у Твіттері. Тепер же співробітників просять виконати їх майже за одну ніч.
Змусити людей платити за сині галочки
Першою офіційною зміною продукту, яку Маск підтвердив після того, як очолив Twitter, було введення плати в розмірі 8 доларів на місяць за "сині галочки" – значки верифікації, які Twitter наразі видає публічним особам, таким як журналісти, політики та знаменитості. Маск хотів відкрити галочки для більшої кількості людей, якщо вони готові платити таку ціну.
Twitter також надасть вашому обліковому запису більший пріоритет у відповідях, згадках та пошуку, якщо ви підпишетеся на нову послугу – це означає, що ті, хто не заплатить, можуть втратити видимість на платформі.
Програма верифікації Twitter спочатку була розроблена для того, щоб переконатися, що люди дійсно є тими, за кого вони себе видають в інтернеті. Перш ніж отримати галочку, потрібно було подати заявку та пред'явити посвідчення особи, яке підтверджувало б, що ваша справжня особистість збігається з вашим ім'ям у Твіттері. Це допомагало користувачам переконатися, що акаунт, на який вони дивляться, не є самозваним.
Тепер Маск прибрав будь-яку перевірку особи з Twitter Blue. Це означає, що будь-хто, хто платить 8 доларів на місяць, може прикинутися кимось іншим, поставивши галочку біля свого імені. Це спричинило серйозний тролінг, коли деякі акаунти Twitter Blue видавали себе за відомих людей, як-от Джордж Буш-молодший чи навіть персонаж Nintendo Маріо. Багато з нових фейкових акаунтів використовують реалістичні фотографії профілю, а також мають галочку біля свого імені, тому важко сказати, хто справжній, а хто фейковий.
11 листопада Twitter призупинив роботу сервісу підписки на покупку галочок – Twitter Blue. Маск заявив, що функція буде перезапущена 29 листопада, як тільки вона буде "міцною як скеля".
Підбадьорення тролів
Маск заявив, що його основною причиною купівлі Twitter було бажання зробити його осередком свободи слова. Він повторив давню стурбованість консерваторів тим, що Twitter політично упереджено ставиться до висловлювань правих, попри відсутність доказів такої упередженості.
Такі заяви Маска дуже сподобалися консерваторам. Наприклад, Трамп сказав, що він щасливий, що Twitter "більше не буде управлятися радикальними лівими божевільними й маніяками". Але більш ліберальна філософія Маска щодо модерації контенту також викликала радість іншої групи людей: тролів, які поширюють расистські, сексистські та інші ненависницькі висловлювання.
Один з прикладів: згідно з дослідженням, проведеним Network Contagion Research Institute, протягом 12 годин після завершення угоди Маска в Twitter було зафіксовано 500-відсоткове збільшення використання слова на букву "н", хоча жодне з правил Twitter не змінилося з цього питання.
Twitter заявив, що працює над зменшенням видимості цих постів. Але такі дані налякали кількох великих рекламодавців, які не хочуть, щоб їхній бренд асоціювався з образливим контентом, включаючи General Motors, Volkswagen, Audi та Pfizer – які чекають, щоб побачити більше про те, в якому напрямку піде компанія під керівництвом Маска, перш ніж відновити рекламу.
Не тільки рекламодавці залишають Twitter через Ілона; є також ранні ознаки того, що поглинання платформи Маском і викликаний ним негатив змушують деяких користувачів піти.
За оцінками одного з доповідей в MIT Technology Review, близько 877 000 облікових записів були деактивовані протягом тижня після закриття угоди Маска. Це більш ніж удвічі перевищує звичайну кількість за той же період часу, згідно з даними фірми Bot Sentinel, які наводить MIT Tech Review.
З моменту приходу до влади Маск стверджував, що, навпаки, щоденна кількість активних користувачів Twitter досягла історичного максимуму.
Звичайно, це все оцінки, і лише за короткий проміжок часу. Twitter також втрачає своїх найцінніших "важковаговиків" вже деякий час, згідно з витоком внутрішнього звіту, висвітленого Reuters, і це сталося ще до поглинання компанії Ілоном Маском. Але час покаже, чи змінить Маск, чи посилить наявну проблему Twitter, коли користувачі залишають платформу.
Кидання інших ідей об стіну
Окрім стягнення плати за верифікацію у Twitter, Маск планує цілу низку нових змін на платформі. Хоча жодна з них ще не підтверджена, повідомляється, що вони перебувають в роботі або тестуються.
Ці зміни передбачають, що люди будуть змушені платити за певні типи "високоризикованого" відеоконтенту (багато хто припускає, що це буде відеоконтент для дорослих), згідно з Washington Post; повернення Vine, короткого відеододатка, який Twitter придбав, а потім закрив; стягування плати за посилання DM-повідомлень відомим користувачам.
Згідно з повідомленням New York Times з посиланням на документи, подані в міністерство фінансів США, Twitter розглядає можливість входження в платіжний бізнес – сферу, в якій Маск має досвід ще з часів, коли він працював до створення PayPal. Це може бути частиною заявлених амбіцій Маска зробити Twitter "суперзастосунком" під назвою X, який може бути схожим на WeChat в Китаї, який використовується не тільки для розміщення повідомлень, а й для таких речей, як здійснення покупок в магазинах або замовлення доставки їжі.
В іншому разі, здається, що Ілон викидає купу ідей, щоб побачити, які з них спрацюють. Як заявив один з інвесторів в угоду Маска, генеральний директор Binance Чанпенг Чжао, на конференції Web Summit в листопаді, він очікує, що тільки 10 відсотків ідей Маска "приживуться".
Як пише The Verge, Маск провів презентацію для співробітників, де назвав подальші перетворення «Twitter 2.0». За словами Маска, надалі в соцмережі будуть доступні зашифровані особисті повідомлення, вона також працює над додаванням зашифрованих голосових та відео чатів між обліковими записами.