Запущено перший потяг, що з'єднує Україну та Румунію: чому це сполучення важливе
З 18 січня відновлюється рух пасажирських поїздів ділянкою Рахів — Ділове — Валя-Вішеулуй, яка з'єднує Україну та Румунію. Ця ділянка не використовувалась для залізничного сполучення протягом 17 років. Голова правління АТ «Укрзалізниця» пояснює, чому цей маршрут важливий. Далі пряма мова.
Просто нагадаємо. У серпні 2022 року, в розпал війни, ми завершили реконструкцію 20 км нової колії. Ця колія була закрита 17 років. Ми зробили це за 2 місяці. А потім ще 4 місяці чекали, поки румунська залізниця виконає свою частину роботи.
Перша поїздка 17 січня розпочалася в Рахові з колядок у виконанні місцевого дитячого колективу. Дуже мило.
5 причин, чому це сполучення важливе:
Перше. Це ще одне сполучення для експорту вантажів. Більше бізнесу для обох країн. Життєво важливо для України, адже експорт вантажів – це кров для нашої економіки. Вигідно для Румунії, як для залізниць, так і для морського порту Констанца. Чудове розширення для #SolidarityLanes.
Друге. Це ще одне сполучення для українців з ЄС. Ви можете пересісти на потяг у Валя-Вишеулуй і поїхати до Клуж-Напоки, де міжнародний аеропорт пропонує 30 напрямків на день, в тому числі 2 рейси до Лондона. Або ви можете поїхати до Бухареста.
Третє. У сусідньому з Україною повіті Марамуреш проживає понад 30 тисяч українців. Ми раді надати їм комфортне сполучення для відвідування друзів та родичів в Україні.
Четверте. Це чудова можливість для румунів відвідати Україну. Гірськолижні курорти взимку або піші прогулянки Карпатами влітку. І так, я впевнений, що багато румунів не проти поїхати в Україну навіть під час війни.
П'яте. Ми маємо завершити ще кілька процедур з прикордонним контролем і митницею, і ми дамо прямий транзитний маршрут, що з'єднує Україну з Україною через Румунію. Це важливо через Карпатські гори, які ускладнюють інші шляхи сполучення всередині України.
Насправді є ще й шоста причина, чому цей коридор важливий, але це те, що ми ніколи не обговорюємо. Якщо ви розумієте, що я маю на увазі.
Для мене було великою честю, що машиністом цього першого поїзда був Орест Климпуш. Він був першим міністром транспорту України у 1992-1994 роках. Зараз йому 81 рік, але він сповнений енергії та рішуче підтримує розвиток української залізниці. Він – легенда.