"Зміна правил гри в освіті та науці": що анонсував міністр Лісовий і як відповів на звинувачення у плагіаті
Новий міністр освіти та науки Оксен Лісовий після звинувачень у плагіаті подав дисертацію на перевірку й анонсував зміну правил гри у підпорядкованій йому сфері. Нижче пряма мова.
Свою дисертацію подав на перевірку до Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Не менше за інших чекаю на її результати. І, як уже казав, у разі виявлення будь-яких порушень нової культури академічної доброчесності, до формування якої від мене буде особлива увага, відмовлюся від ученого ступеня кандидата наук.
Щойно отримаю висновок – публічно все оприлюдню.
Триматися за будь-які звання точно не збираюся. Я прийшов у міністерство не для цього, а робити реформи та працювати на якісну освіту глобального рівня. Наукові ступені й відповідні доплати до них потрібні людям, які займаються наукою, а не іншими сферами діяльності.
Це перший крок.
Читайте також: Рада призначила трьох міністрів – Камишіна, Лісового, Федорова: що про них відомо
Наступний – це зміна правил гри.
Подав уряду пропозиції щодо змін у нормативній базі, які дозволятимуть будь-якому громадянину, чиновнику, політику добровільно відмовитися від наукового ступеня і (відповідно) від усіх надбавок. Зекономлені кошти держава зможе спрямувати на користь розвитку науки, оборону чи відбудову.
Депутати також уже готують внесення конкретних змін до законодавства щодо всього комплексу питань академічної доброчесності, які будуть мати широку підтримку МОН України.
Третє – найголовніше – пріоритети і ціннісні орієнтири нового МОН на Берестейському 10:
Ми не можемо ігнорувати контекст, у якому живемо. А тому я переконаний, що МОН має стати частиною стратегії оборони: у школах, у профтехах і вишах виховуємо свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для нашої перемоги та лідерів суспільної думки.
МОН цифровізується і змінюється системно: пліч-о-пліч з командою Михайла Федорова та Дії створюємо цифрові екосистеми для дітей, батьків, учителів та освітніх управлінців.
МОН адаптується до наслідків війни: відновлюємо освітню інфраструктуру, створюємо механізми для ефективного онлайн-навчання, а там, де дозволяє безпекова ситуація, — повертаємося до офлайну.
МОН дбає про всіх дітей: і тих 500 000+, які наразі за кордоном, і тих, що залишаються вдома. Проводимо вимірювання освітніх втрат (не «розривів», ні), розробляємо систему їх надолуження, ставимо в пріоритет ментальне здоров’я.
Для МОН учитель – один із ключових клієнтів. Партнер, союзник, а не виконавець завдань, спущених згори, не гвинтик бюрократичної машини. Починаємо шлях до підвищення престижу професії, переосмислення вищої педагогічної освіти, перегляду системи оплати праці.
МОН створює міжнародну коаліцію, що співпрацює з донорами для відновлення освіти й науки.
МОН робить профтех освіту пріоритетом.