Як вирішити проблему неефективного громадського транспорту в Києві
Сучасний громадський транспорт не покриває більшості актуальних для Києва транспортних маршрутів.
Це з’ясували у ході дослідження експерти проєкту "Велике транспортне коло".
Офіс трансформації Максима Бахматова разом зі спеціалістами в галузі транспортного планування дослідили сучасний стан громадського транспорту в Києві. Аналізуючи 33 транспортні коридори та основні запити жителів столиці на пересування містом, команда експертів дійшла до висновку, що сучасних комунальних транспортних маршрутів недостатньо для комфортного переміщення містян.
Для розв'язання цієї проблеми був розроблений транспортний проєкт, адаптований під потреби та запити Києва та його мешканців — "Велике транспортне коло" (ВТК). Це експертно розроблена швидкісна трамвайна та частково тролейбусна мережа маршрутів, яка охоплює всі райони Києва, в тому числі ті, де метро взагалі не планується або планується на далеку перспективу. Усього ця мережа охоплює 15 актуальних для киян маршрутів. Сумарно потік пасажирів Великого Транспортного Кола на день становитиме 1,6 млн людей.
Експерти зазначають, що, якщо нічого не робити, транспортна проблема Києва у 2030 році стане нестерпною. "У 2021 році мер Києва зі сцени повідомив, що зараз у місті щодня їздять понад 1 млн активних автомобілів. Приріст понад 400 тис. автомобілів на дорогах за 5 років – це фактично вирок системі управління громадським транспортом столиці".
На сьогодні Київ займає 3 місце в Європі та 7 у світі за кількістю заторів на дорогах міста. Основними проблемами громадського транспорту Києва є такі:
- громадського транспорту мало (порівняно з рекомендаціями WB1 треба ще 220 тролейбусів, 80 автобусів і 60 трамваїв);
- випуск тролейбусів стабільно падає вже 5 років;
- громадський транспорт повільний
- тролейбусна контактна мережа конструктивно застаріла, оскільки вона збудована за технологіями 60-х;
- трамвайні колії зношені;
- затори заважають руху трамваїв.
- громадський транспорт ненадійний
- затори зумовлюють порушення графіків руху;
- жоден з тролейбусів не має автономного ходу понад 1 км;
- трамвайні колії недостатньо фізично відгороджені.
Проєкт Великого транспортного кола передбачає реконструкцію близько 125 км вулиць – це близько 20% магістральної вуличнодорожньої мережі Києва. Для будівництва ВТК Києву знадобиться від 15 до 20 років та 55 мільярдів гривень.