Звернень про порушення мовного закону побільшало: на що скаржаться найчастіше
У першому півріччі 2023 року до Уповноваженого із захисту державної мови надійшло удвічі більше звернень громадян про порушення Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, ніж за аналогічний період минулого року.
Про це інформує пресслужба офісу Уповноваженого.
Так, за 6 місяців 2023 року надійшло 2020 звернень громадян про порушення мовного Закону, за 6 місяців 2022 року — 962 звернення.
"Зокрема, 594 звернення (36% від загальної кількості усіх звернень) стосуються відсутності стартової української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів, через які здійснюється обслуговування споживачів, 337 (17%) звернень — порушень безпосередньо під час обслуговування, 135 (7%) — у сфері надання інформації про товари та послуги", — йдеться у повідомленні.
Також люди скаржаться на недотримання вимог законодавства щодо мови інформації для загального ознайомлення (ст. 28) та зовнішньої реклами (ст. 32). За шість місяців 2023 року надійшло 281 таке звернення (14%).
Крім того, станом на 30 червня громадяни надіслали 206 звернень (10%) щодо порушень законодавства у сфері освіти та науки. З них 113 звернень стосуються освіти дорослих.
Щодо порушень у сфері охорони здоров’я під час надання послуг окремими лікарями у лікарнях, діагностичних центрах та сімейних амбулаторіях, а також отримання інформації від лабораторних центрів недержавною мовою (ст. 33) повідомили 98 громадян (5%).
109 звернень (5%) громадян стосувалися порушень мовного Закону в органах влади (законодавча, виконавча, судова).
Найбільше повідомлень про порушення законодавства про державну мову стосуються порушень у Києві (729 звернень), Харківській (303), Одеській (269), Дніпропетровській (157), Київській (80), Запорізькій(36), Миколаївській (35) та Львівській (30) областях.
Понад 200 звернень стосуються інтернет-представництв суб’єктів, місцеперебування яких не встановлено.