Будували з піротехніками і водолазами: у Чернігові відкрили тимчасовий міст замість зруйнованого окупантами (ФОТО)

5 червня відкрили тимчасовий автомобільний міст через Десну, який з'єднує Чернігів та Київ. Тепер водіям не потрібно користуватися об’їздом.

Про це повідомив віцепрем'єр-міністр з відновлення України Олександр Кубраков.

Він також зазначив, що обмеження руху поки стосуються тільки вантажного транспорту — проїхати ним зможуть вантажівки загальною масою до 18 тонн і навантаженням на вісь до 7 тонн.

357714017_1598016027356715_576112248183250948_n.jpg

Фото: Максим Шкіль Фейсбук

"Облаштування переправи зайняло близько року. Роботи були ускладнені тим, що на дні річки все ще перебували потужні боєприпаси, які потребували знешкодження. Окрім цього, всі роботи відбувались паралельно з ліквідацією наслідків перебування окупантів", — зазначив Кубраков.

357513011_1598016034023381_1301748874635616071_n.jpg

Фото: Максим Шкіль/Фейсбук

Голова Комітету з розвитку інфраструктури Федерації роботодавців України та засновник компанії "Автострада" Максим Шкіль, розповів, в яких умовах довелося працювати під час відновлення мосту.

"У березні 2022 росіяни повністю знищили 2 металеві 80-ти метрові прольоти. На 11-ти метровій глибині лежала не тільки 400-тонна конструкція старого мосту, а й залишки інших мостів, які будувалися на цьому місці з 19 сторіччя. Щоб влаштувати тут нові опори і збудувати тимчасовий міст, передусім потрібно було повністю розчистити дно. І це була справді титанічна робота, в якій ми задіяли величезну кількість техніки та працівників.

357461363_1598016067356711_2519886135516758216_n.jpg

Фото: Максим Шкіль/Фейсбук

Піротехніки підривали затоплені балки. Після них на дно опускалися водолази, які розрізали шматки конструкції. Інженери Автостради сконструювали спеціальний тяговий пристрій, який стягував шматки до берега, адже найважчі не міг підняти з води жоден кран.

357578558_1598016094023375_3854626108573190832_n.jpg

Фото: Максим Шкіль/Фейсбук

Водолази здійснювали підводну різку в екстремальних умовах: велика глибина, холодна вода, висока швидкість течії, видимість під водою — не більше 30 см. Вода постійно несла пісок та коріння дерев. Рівень замулення балок на дні сягав понад 7 метрів. Всі роботи виконувались вручну, на глибині 11 метрів, щоб розмити балки, залучали земснаряди.

357729804_2448798781958369_4016615939014202809_n.jpg

Фото: Олександр Кубраков/Фейсбук

Ми пережили дві повені. Вода затопила всю прилеглу територію. Нам довелося працювати під час найбільшого зимового паводка на Десні за останні 129 років. Тричі ріка несла з Білорусі уламки криги. Наша команда мала змогу працювати лише з плавзасобів. Але ні на день не зупинила роботи", — розповів Шкіль.

347402277_755321429931524_4657366997464101529_n.jpg

Фото: Autostrada

Як зазначили у компанії Autostrada, тимчасовий міст візьме на себе основний потік транспорту між Черніговом та Києвом, розвантажить міст у Шестовиці та дорогу Р-69 Київ — Вишгород — Десна — Чернігів. А також нарешті поверне можливість чернігівцям та гостям міста виїжджати з київської траси прямо в центр міста, а не кружляти околицями.

358066191_755260876604246_6682546118207284547_n.jpg

Фото: Autostrada

В "Автостраді" додали, що працюватиме міст біля Чернігова тимчасово. Адже компанія паралельно зводить тут новий 628-метровий міст. Це цілий комплекс із залізобетонної монолітної та металевої конструкцій на 4 смуги руху, який включатиме і транспортні розв’язки, і підземні переходи, і велодоріжки, і проїзди для маломобільних груп населення тощо.

Після завершення нового мосту тимчасовий демонтують.

відновлення україни міст інфраструктура чернігів

Знак гривні
Знак гривні