Як українці змінюють економіку Польщі та її харчові звички

Британський тижневик The Economist пише про те, як українці впливають на сусідню Польщу. ТЕКСТИ публікують переклад статті.

"Поляки консервативні", – скаржиться Ернест Сулейманов, який у січні відкрив перший у Варшаві кримськотатарський ресторан.

Клієнти люблять його чебуреки, але мають проблеми з цифровим меню, яке повсюдно поширене в технологічно підкованій Україні.

Пан Сулейманов – один із понад мільйона українців, які живуть у Польщі, багато з них – біженці від російського вторгнення.

Зараз вони переформатовують роздрібну торгівлю у Польщі: з початку повномасштабної війни українці відкрили близько 8% усіх нових приватних підприємств, і ця цифра продовжує зростати.

z28448197IH

Фото: Robert Robaszewski / Agencja Wyborcza.pl

Деякі українці втілюють нові концепції в життя. Ольга Савченко заснувала у Варшаві коворкінг для косметологів і перукарів, де працює 55 салонів краси, найнятих фрилансерами. Це місце має атмосферу нічного клубу, з баристою і хаус-музикою, і воно стало хітом.

Інші дарують полякам смак незнайомого. Наталя Гордієнко створила Kapsula, маркетплейс для дизайнерів одягу. Вона каже, що польські жінки менш сміливі, ніж українки, зазвичай обирають чорно-білий одяг, а не яскравих кольорів, і надають перевагу якості тканини, а не пошиттю.

Українські компанії пішли за емігрантами. "Нова пошта" відкрила відділення у 21 польському місті. Спочатку вона доставляла біженцям їхні речі, її наступна мета – послуги доставки для інтернет-магазинів.

У 2022 році Польща знизила адміністративні бар'єри для відкриття бізнесу українцями, зрівнявши їх у правах з місцевими жителями. Це робить країну легкими воротами на європейські ринки.

Польські компанії також прагнуть мати справу з новоприбулими. Банки надають україномовні послуги; один з них пропонує українцям безплатні рахунки без необхідності мати польську адресу чи номер телефону.

У супермаркетах продаються українські харчові продукти, такі як в'ялена риба та чипси зі смаком краба. Слово "Росія" зникло з етикеток продуктів. Картопляно-сирні вареники, колись відомі як pierogi ruskie, були ребрендовані як pierogi ukrainskie. Щодо "російської" гірчиці, то тепер вона просто "гостра".

україна-польща біженці підприємництво

Знак гривні
Знак гривні