Пастка для ветеранів. ТЕКСТИ дослідили (не)доступність житлових мікрорайонів для людей з інвалідністю
ТЕКСТИ провели комплексне дослідження у чотирьох типових житлових мікрорайонах у чотирьох містах (Києві, Запоріжжі, Луцьку й Житомирі), щоб зафіксувати перешкоди, перед якими постають люди, що пересуваються на колісних кріслах.
Повну версію дослідження з картами, фото, відео та інфографікою дивіться і читайте тут “Зайди, якщо зможеш. Ветеранам з інвалідністю вкрай важко пересуватися українськими містами”
Чому саме мікрорайони? Бо більшість мешканців міст живе саме в подібних районах, а не в центрі. Чому саме ці міста? Ми намагалися взяти міста з різних куточків країни. Також врахували, що в Житомирі, наприклад, є багато військових частин, а отже, живе багато військових.
Ми спробували уявити шлях людини, що виходить зі свого будинку і намагається вирішити елементарні життєві проблеми у своєму мікрорайоні: сходити в магазин за продуктами, підстригтися, купити корм домашнім улюбленцям, випити кави, зняти гроші в банкоматі, з’їздити в поліклініку чи лікарню на обстеження. Це такі звичні буденні справи і, як показує наша прогулянка з пораненим військовим у Луцьку – стають складними, а часто й нездійсненними, якщо ти не можеш вільно пересуватися на двох ногах.
Не дивно, що здорові люди не помічають ні високих бордюрів, ані крутих сходів, але дивно, що їх також не помічають ані містобудівники, ані місцева влада. Звернути увагу на масштаби цієї катастрофи та наголосити на необхідності робити міста доступнішими і є метою нашого дослідження.
Результати – очікувано невтішні: в усіх чотирьох містах недоступними виявилися 65% і більше входів у житлові будинки та більшість входів до закладів.
Більшість вуличних маршрутів – прохідні, десь умовно прохідні. Але чого варті 80% доступної вулиці при недоступних 20%, які неможливо подолати без сторонньої допомоги?
І на житловому масиві Лісовому у Києві, і на Східному в Житомирі, і в 40-му кварталі в Луцьку, і на Космосі в Запоріжжі проблеми більш-менш однакові: недоступні входи в заклади через високі сходи і ненормативні пандуси, а також - погана якість дорожнього покриття, високі бордюри і відсутність з'їздів. Результати дослідження мікрорайону “Лісовий” у Києві.