В УЗ змінили правила повернення квитків з/до Польщі: нова схема крива і лише збільшує дефіцит
Тим, хто їздить за кордон, варто знати про зміну правил повернення квитків, пише журналіст Сергій Сидоренко. Він зазначає, що ці зміни змушують замислитися про адекватність ухвалення рішень в УЗ.
"В Укрзалізниці вирішили боротися з дефіцитом потягів на/з Польщі й (чомусь) вирішили, що корінь зла – у процедурі повернення квитків.
Відкинемо убік питання про те, що єдиний варіант подолати стабільно високий дефіцит – це додавати вагони, домовлятися про новий потяг тощо. Тут справді не все просто, треба з поляками узгоджувати, а у них нібито межа спроможності прикордонників.
Окей, можливо, УЗ бачить схему, за якою перекупи спекулюють квитками через якісь лазівки у процедурі здачі-викупу. Боротьба з перекупами не послабить дефіцит (скільки місць було, стільки є), але це має соціально важливу роль. Однак побачивши схему перепродажу, залізничники НЕ ЛІКВІДОВУЮТЬ її, не закривають можливість перекупу щойно зданих квитків", – пише Сидоренко.
Фото: Укрзалізниця / Facebook
Він додає, що натомість в УЗ обрали інший, максимально безглуздий та деструктивний шлях: "Там просто заборонили повернення квитків з/на Польщу в онлайні. Тепер – тільки особисто, тільки в Україні, і тільки у міжнародній касі".
Журналіст описує, що це означає і до чого призведе.
ЩО ЦЕ ОЗНАЧАЄ:
Якщо ви зараз десь в ЄС, мали повернутися в Україну залізницею нічним потягом, але плани змінилися – то ви не маєте права і можливості здати свій квиток. Від слова взагалі. Бо щоби здати – маєте повернутися в Україну і прийти в касу ніжками.
Якщо ви живете в умовному Подільську, Куп'янську, Каневі чи іншій малих та великих містах, де немає міжнародних залізничних кас, і також маєте здати квиток, куплений онлайн – ви маєте ніжками їхати до обласного центру, витрачати на це купу грошей та часу свого і касира.
ДО ЧОГО ЦЕ ПРИЗВЕДЕ:
Багато людей будуть "відмовлятися" від повернення квитка. Тобто квитки згорятимуть.
Відтепер на нічних потягах до Польщі гарантовано будуть вільні місця. А провідники зможуть комфортно продавати їх "наліво". Щонайменше по станції Львів, бо там вже точно ніхто не підсяде, а також у Хелмі. Але на практиці підсісти на нічний міжнародний все ж непросто, і тому вільні місця будуть лишатися.
Тобто фактичний дефіцит квитків зросте, бо попит стабільно високий, а місць у потязі буде використано менше.
На допис Сидоренка відреагували в Укрзалізниці. Представник керівництва УЗ запевнив журналіста, що нормальну схему повернень запровадити не могли через кривизну системи, і тому цей крок – єдиний можливий, і зараз готують іншу систему.