Як популярні автомобільні бренди глобально порушують конфіденційність споживачів, – дослідження
Згідно з дослідженням Mozilla, популярні світові бренди, включно з BMW, Ford, Toyota, Tesla, Kia та Subaru, можуть збирати глибоко особисті дані, такі як сексуальна активність, імміграційний статус, раса, вираз обличчя, вага, медична та генетична інформація, а також те, де ви їздите.
25 найбільших автомобільних брендів, розглянутих в останньому виданні *Privacy Not Included (*PNI) від Mozilla, дістали незадовільну оцінку за конфіденційність споживачів.
Дослідники виявили, що дані збираються за допомогою датчиків, мікрофонів, камер, телефонів і пристроїв, які водії підключають до своїх автомобілів, а також за допомогою автомобільних застосунків, вебсайтів компаній, дилерських центрів і телематичних систем транспортних засобів.
Потім бренди можуть ділитися цими даними або продавати їх третім особам. Автомобільні бренди також можуть брати більшу частину цих даних і використовувати їх для формування висновків про інтелект, здібності, характеристики, вподобання водія тощо.
"Багато людей думають про свій автомобіль як про приватний простір – місце, де можна зателефонувати лікарю, поговорити з дитиною дорогою до школи, виплакатися через розрив стосунків або поїхати туди, де ви не хочете, щоб світ дізнався про це.
Але це сприйняття більше не відповідає дійсності. Всі нові автомобілі сьогодні – це нічні кошмари приватності на колесах, які збирають величезні обсяги особистої інформації", – каже програмна директорка *PNI Джен Калтрідер.
Найгіршим порушником є Nissan. У своїй політиці конфіденційності японський автовиробник визнає, що збирає широкий спектр інформації, включаючи сексуальну активність, дані про стан здоров'я та генетичні дані, але не уточнює, як саме. Вони кажуть, що можуть ділитися і продавати "вподобання, характеристики, психологічні тенденції, схильності, поведінку, ставлення, інтелект, здібності та схильності" споживачів брокерам даних, правоохоронним органам та іншим третім особам.
Серед інших найбільших порушників:
- Volkswagen, який збирає демографічні дані (наприклад, вік і стать) і дані про водійську поведінку (наприклад, як ви користуєтеся ременями безпеки та гальмуванням) для цільових маркетингових цілей;
- Toyota, яка має майже незрозумілий набір з 12 документів про політику конфіденційності;
- Kia, в політиці конфіденційності якої зазначено, що вони можуть збирати інформацію про ваше "сексуальне життя";
- Mercedes-Benz, який виробляє певні моделі з попередньо встановленим TikTok (застосунком з власними проблемами конфіденційності).
Жоден бренд не отримав відзнаку Best Of від Mozilla, хоча дослідники визначили Renault як найменш проблемний.
За оцінками аналітиків, до 2030 року монетизація автомобільних даних може стати індустрією вартістю 750 мільярдів доларів.
Ключові висновки дослідження:
- Сучасні автомобілі мають застосунки, які можуть бути корисними, але вони також є способом збору ще більшої кількості персональних даних, таких як місцеперебування та біометрична інформація.
- Багато автомобільних брендів займаються "відмиванням приватності". Це коли вони вдають, що захищають конфіденційність споживачів, хоча насправді цього не роблять.
- Змістовної згоди не існує. Часто "згодою" на збір персональних даних вважається просто ваше перебування в автомобілі як пасажира.
- Зрозумілі політики конфіденційності – це здебільшого рідкість, але в автомобільній промисловості вони зустрічаються вкрай рідко.
- Автомобільні бренди діляться особистою інформацією з правоохоронними органами та урядами. Іншими словами: поріг для обміну неймовірно чутливою інформацією дуже низький.
- Серйозні витоки та порушення даних є звичайним явищем у галузі автомобільної промисловості.
- Споживачі мають майже нульовий контроль і варіанти щодо конфіденційності, окрім як просто купити старішу модель.