Хакерська атака на "Київстар": що відомо про масштабний збій
Зранку 12 грудня у мережі "Київстар" стався технічний збій. Через це недоступні послуги зв'язку та доступу в інтернет у частини абонентів.
Користувачі "Київстар" зранку 12 грудня також не можуть перейти на інших операторів, оскільки збій у мережі оператора вплинув на національний роумінг.
Видання dev.ua з посиланням на джерела повідомило, що збій у "Київстар" спричинила хакерська атака на ядро мережі.
У мобільному операторі підтвердили, що причиною масштабного збою в роботі зранку 12 грудня стала потужна хакерська атака.
У пресслужбі оператора запевнили, що персональні дані клієнтів у безпеці.
Для того аби зафіксувати обставини та наслідки протиправних дій з втручання у діяльність мережі "Київстару", оператор залучив правоохоронців та спеціальні держслужби. Вони наразі працюють в офісі компанії.
"Станом на зараз відомо, що персональні дані абонентів не скомпрометовані. На цей час фахівці оператора працюють над усуненням наслідків хакерської атаки для якнайскорішого відновлення зв’язку та надання сервісів", – додали в компанії.
Компанія пообіцяла компенсацію абонентам, які не мали зв'язку або не могли скористатися сервісами оператора.
Як заявив голова МВС Ігор Клименко, поки через збій відсутній зв'язок в абонентів "Київстару", за будь-якою допомогою можна звернутись до поліції. Екстрені номери 101, 102, 112 працюють у штатному режимі.
"Якщо вам потрібна термінова допомога – зв’язатися з рідними або викликати екстрені служби – зверніться до найближчого управління поліції або пожежно-рятувальної частини", – нагадав він.
Також можна попросити про допомогу у нацгвардійців, поліцейських та прикордонників, які несуть службу у населених пунктах та на автодорогах.
Як пише РБК-Україна, через масштабний збій у роботі мобільного оператора "Київстар" 12 грудня у низці регіонів України виникла проблема з вуличним освітленням. Як повідомили у низці міст, у зв'язку з технічною несправністю в оператора мобільного зв’язку "Київстар" всі відключення ліній вуличного освітлення відбуваються в ручному режимі. На додаток, через збої в оператора спостерігаються і проблеми з роботою сирен у Сумах.
Також через технічний збій у "Київстар" не працюють номери контакт-центрів ДТЕК.
Як поінформував віцепрем'єр-міністр — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, мобільний оператор має відновити зв’язок упродовж чотирьох-п’яти годин.
Водночас гендиректор компанії Олександр Комаров заявив, що оки що терміни відновлення сервісів остаточно незрозумілі.
Служба безпеки України відкрила кримінальне провадження за фактом кібератаки. Одна із версій, яку наразі досліджують слідчі СБУ, – за цією хакерською атакою можуть стояти спецслужби РФ.
У Vodafone зросло навантаження
У системах Vodafone спостерігається сплеск трафіку у зв’язку з технічною аварією та зупинкою роботи мережі «Київстар». Як повідомив Forbes мобільний оператор, навантаження на сайт збільшилось вдвічі, а застосунок відчуває майже трикратне навантаження через суттєве збільшення кількості користувачів.
Фахівці компанії вже працюють, щоб забезпечити стабільність роботи сервісів. «Мережа і всі сервіси працюють, та назвати штатним режимом це важко», – повідомили у мобільному операторі.
Через велике навантаження на канали обслуговування у деяких абонентів можуть виникати обмеження в доступі до застосунку My Vodafone. Про проблему в роботі застосунків повідомили також оператори зв'язку Lifecell.
Перебої у роботі ПриватБанку
Через перебої в роботі мобільного оператора "Київстар", деякі pos-термінали, банкомати та термінали самообслуговування "Приватбанку" можуть працювати нестабільно або не мати зв’язку.
"Нам відомо про ситуацію та ми докладаємо максимум зусиль, щоб клієнти почували себе впевнено. Ми робимо все, щоб забезпечити доступність всіх продуктів та послуг", – повідомили в пресслужбі держбанку.
Зазначається, що за відсутністю мобільного зв’язку клієнти можуть зателефонувати до підтримки за допомогою "Приват24", а також написати в чат-онлайн, для цього достатньо, лише доступу до інтернету.
Monobank теж атакували
Monobank зазнав масованої DDoS-атаки, повідомив один з керівників банку Олег Гороховський.
"Масована DDoS атака на моно. Об'єкт атаки: точки входу на Amazon (Банки, сайт). Все під контролем", – йдеться в повідомленні. О 13:46 Гороховський повідомив, що атаку відбили: "Відбили. Моно – броня".