Протидія антимобілізаційному руху. Що варто виправити у роботі ТЦК
Проаналізувавши численні відео на ютубі про те, як уникнути мобілізації, Texty.org.ua відстежили велику мережу учасників антимобілізаційного руху. Про неї ми докладно написали у великому матеріалі "Не Стахівим єдиним. В Україні діє цілий антимобілізаційний рух". Також на основі переглянутих відео ми провели аналіз основних помилок працівників ТЦК і запропонували низку рішень, які могли б покращити їхню роботу.
Вміти реагувати на провокації
Десь працівникам ТЦК не треба вестися на провокацію, десь треба бути виваженішими й терплячішими, а десь краще юридично підготовленими, десь не треба гнатися за показниками й проводити рейд у готелі чи ловити на вокзалі людину з інвалідністю і за кілька днів відправляти її на полігон.
Звісно, кожне відео, на якому вдалося спровокувати працівників ТЦК на конфлікт чи на якому вони самі його створюють, варте прискіпливої уваги й службового розслідування.
Самі провокатори теж мають притягуватися до відповідальності. Зрештою, це робиться, але ситуація показує, що працювати тут потрібно більше.
У переглянутих нами відео можна також помітити, що поліцейські менше ведуться на провокації і вміють виходити з конфліктних ситуацій. Це має логічне пояснення: їх навчають і роботи на вулиці, і методів деескалації конфліктних ситуацій. А головне — вони мають відповідний досвід.
Працівників ТЦК потрібно навчати
Представники ТЦК сьогодні повноцінно працюють на вулицях із цивільними. Не маючи відповідних навичок і досвіду за плечима. Опинившись у середовищі, яке може ставитися до них негативно, не кажучи вже про справжніх провокаторів або недалеких людей, які надивилися відповідних роликів на ютубі.
Було б непогано, якби керівництво, яке відповідає за мобілізаційну кампанію, організовувало для працівників ТЦК спеціальні тренінги. За місяць можна досить добре підготувати колишнього бійця до виконання нових завдань серед цивільних.
Серед військових не вистачає інструкторів навіть для навчання новобранців. Але для роботи в ТЦК більше підходить досвід поліції. Тому можна організувати навчання і залучити як інструкторів поліцейських. Звісно, це потребує додаткових зусиль від керівництва держави, адже в нашій системі співпраця між двома відомствами — справа складна. Щоб організовувати такі навчання, хтось має бути наділений відповідними повноваженнями від Зеленського.
Ставитися до людей з повагою
Зневажливе ставлення до отримувачів повісток, мовляв, це “труси в юбках” не сприяє ефективній роботі.
Велика війна триває вже понад два роки, і цього достатньо, щоб підточити психіку навіть психічно здорової людини. Сім’ї та громади отримують звістки про загиблих і поранених, і цього теж достатньо, щоб зривало дах.
Додайте сюди проблеми в самій армії. Тому охочих із піснею й усмішкою йти на фронт, де ти ризикуєш життям, стає дедалі менше. Але, попри все, значна частина чоловіків готова мобілізуватися, про що свідчить наше опитування.
З людьми можна й треба працювати. Пояснювати, що не вся мільйонна українська армія сидить у посадках під Бахмутом. І що на передовій армія також змінюватиметься, ставлячи понад усе професійність та мінімізацію жертв. І тут треба не лише говорити, а й діяти.
Як писали Texty.org.ua у своїй редакційній статті, єдиний шанс виграти в цій війні — змінити тактику і воювати, максимально зберігаючи життя людей. Бо інших людей у нас просто немає.
Важливо показувати людям, які йдуть служити, що до них ставляться з великою повагою. А ті частини, які організували навчальні центри, де так і роблять, мають велику популярність серед тих, хто хоче служити.