Як секонд-хенд завойовує світ: вживані речі стали ознакою "просунутості", а не бідності
Рух секонд-хенду у світі набирає обертів. Якщо раніше це було пов'язано з певним ступенем сорому, то тепер культура змінилася, стигма щодо носіння вживаного одягу зникла, і речі з секонду стали ознакою "просунутості".
Про це пише The Guardian.
Видання зазначає, що навіть нова редакторка Vogue не цурається секонд-хенду, і у своєму дебютному номері поставилася до вінтажного одягу з такою ж повагою, як і до нових розкішних фасонів.
Носіння вживаного одягу — це не просто тимчасове віяння часу, а вже стала тенденція, наголошує британська газета. Насамперед це пов'язано з етичною складовою питання: споживачі хочуть робити покупки більш продумано, як заради планети, так і заради працівників швейної промисловості, жорстоке поводження з якими останнім часом перебуває під посиленою увагою.
Але справа не лише в етиці. Варіанти секонд-хенду зараз всеосяжні. "Секонд-хенд" може бути загальною назвою для різних видів одягу, але тут є щось для кожного, а не лише для молоді, яка традиційно задоволена цінами та творчими можливостями секонд-хенду.
Ще одна перевага вживаного одягу — шанувальники розкішної моди можуть знайти знакові речі відомих брендів, за ціною, нижчою за їхню нову вартість, що робить високу моду доступнішою для ширшого кола людей.
The Guardian пише, що секонд-хенд уже наближається до 10% світових продажів одягу.
Згідно зі звітом GlobalData, глобальні продажі вживаного одягу минулого року зросли на 18% до $197 млрд і, за прогнозами, сягнуть $350 млрд у 2028 році.
Очікується, що цей показник буде досягнутий на рік пізніше, ніж прогнозувалося, оскільки глобальне зростання дещо відстає від попередніх оцінок.
Однак ринок секонд-хенду в США зростав у сім разів швидше, ніж загальний роздрібний продаж одягу, де продажі у 2023 році не змінилися порівняно з попереднім роком.
Співзасновник і головний виконавчий директор ThredUp Джеймс Рейнхарт зазначив, що інтерес до секонд-хенду не обмежується лише молодими покупцями, які шукають модні речі, а починає "охоплювати цілі покоління".
Різниця у тому, що молодь більше купує вживані речі онлайн, а старші люди віддають перевагу секонд-крамницям. А найбільш швидкозростаючим сектором секонд-хенду є дитячий одяг.