У Румунії біля кордону з Україною закінчили будівництво найбільшого зернового термінала в Європі
Лідер приватних залізничних вантажних перевезень у Румунії Grampet Group завершила будівництво найбільшого перевалювального терміналу для сільськогосподарської продукції в Європі.
Про це повідомляє Forbes Україна.
Завершення будівництва знаменує собою новий розподіл у зусиллях Grampet щодо модернізації та оптимізації залізничної інфраструктури в регіоні та підтримки України.
Новий комплекс розташований у Дорнешті біля кордону з Україною. Він дасть змогу перевозити 240 000 т зерна та сільськогосподарської продукції на місяць, ставши стратегічним пунктом в оптимізації вантажопотоку до порту Констанца.
Президент Grampet Group Груя Стойко зазначив, що Румунія відіграє важливу роль у роботі коридорів солідарності, створених країнами – членами ЄС для полегшення транспортування товарів з України.
«Після початку війни залізничні оператори Grampet Group зробили суттєвий внесок у налагодження руху та відновлення роботи основних коридорів по осі Північ-Південь, забезпечивши перевезення понад 1,5 млн т вантажів з України», – сказав він.
Проєктна потужність комплексу у Дорнешті становить 3 млн т зерна на рік. Термінал оснащений станцією навантаження вагонів (завдовжки 128 м) і станцією розвантаження (завдовжки 120 м), що дає змогу одночасно завантажувати/розвантажувати вісім вагонів. Потужності комплексу аналогічні терміналам у морських і річкових портах, що дозволяє транспортувати продукцію без втрати якості та з максимальною продуктивністю – 500 т на годину.
Найбільший у Європі перевалювальний термінал для сільськогосподарської продукції буде відкрито одразу після завершення тестового періоду.
Нагадаємо, на початку року стало відомо, що Румунія отримає від ЄС €126 млн для інвестицій у порти, які зіткнулися зі збільшенням потоків після початку російського вторгнення в Україну. Цей захід має полегшити торгівлю України в межах плану дій ЄС «Шляхи солідарності».
Кошти надаються у вигляді грантів до €10 млн логістичним компаніям, що працюють у румунських портах. Йдеться про порти Констанца, Галац, Джурджа на східному кордоні ЄС; Поарта-Альба, Мідія та Наводаріканал – Дунай – Чорне море, а також про порти-супутники Констанци – Мідія та Мангалія у Сулінському каналі.
Після повномасштабного вторгнення РФ Констанца стала найбільшим альтернативним експортним маршрутом для України. Туди зерно доставляється автомобільним, залізничним транспортом чи баржами через Дунай.
Раніше повідомлялося, що румунські оператори в порту Констанца інвестують у збільшення своїх потужностей із перевалки зерна, оскільки Україна нарощує експорт через Румунію.