Як оновлення пошукових алгоритмів Google знищує невеликі незалежні сайти
За останні два роки низка оновлень пошукової системи Google кардинально змінила цей найпотужніший інструмент сучасного інтернету — з безпрецедентним використанням штучного інтелекту.
Про це пише BBC.
Видання розповідає, як зміни пошукового алгоритму впливають на невеликі незалежні сайти на прикладі HouseFresh.
Цей сайт у 2020 році створило подружжя, які протягом десяти років займалися тим, що досліджували й писали про продукти для забезпечення якості повітря у приміщеннях. Вони проводили з різноманітними очищувачами науково обґрунтовані тести та допомагали споживачам зробити правильний вибір серед засилля реклами.
Сайт створював саме той оригінальний контент, який, за словами Google, він хоче просувати. Тож незабаром після запуску вебсайту технологічний гігант почав показувати HouseFresh згори своїх результатів пошуку. Однак у вересні 2023 року Google зробив одне із низки великих оновлень свого пошукового алгоритму.
"Це нас знищило. Раптом пошукові слова, які раніше приводили людей до HouseFresh, почали скеровували їх на сторінки великих глянцевих журналів, які явно навіть не тестують продукти. Їхні статті сповнені неправдивої інформації", — розповідає співзасновниця сайту Жизель Наварро.
Друге оновлення алгоритму Google відбулося у березні — і воно було ще гіршим. Кількість щоденних відвідувачів HouseFresh різко скоротилася з тисяч до кількох сотень. За останні кілька тижнів HouseFresh довелося звільнити більшу частину своєї команди. Якщо нічого не зміниться, каже Наварро, їхній сайт приречений.
Представник Google розповів BBC, що компанія твердо обстоює позицію, що зміни в алгоритмі пошуку принесуть користь інтернету і що це лише початок. Минулого тижня генеральний директор Google Сундар Пічаї виступив на щорічній конференції розробників компанії та оголосив про один із найзначніших кроків у історії пошукової системи.
У майбутньому, сказав Пічаї, пошук Google на багато ваших запитань даватиме власні відповіді, згенеровані штучним інтелектом. Ця функція під назвою AI Overviews вже доступна для користувачів у Сполучених Штатах.
"Результатом є продукт, який виконує роботу за вас", — сказав Пічаї.
"AI Overviews – це лише одна з низки кардинальних змін, які Google вніс у свій основний продукт за останні два роки. Компанія каже, що її нещодавні спроби оновити пошук започаткують захопливу нову еру технологій і допоможуть розв'язати багато проблем, які мучать інтернет.
Але критики твердять, що може бути й навпаки. Оскільки Google переробляє свої алгоритми та використовує штучний інтелект для переходу від власне пошукової системи до системи пошуку та створення відповідей, багатьох хвилює те, що це може призвести до вимирання компаній, які створюють більшу частину нашого улюбленого контенту", — йдеться у матеріалі.
BBC зазначає, що зміни відбулися тому, що Google визнав наявність у мережі проблеми. В інтернеті домінує так звана "оптимізація пошукових систем" або SEO — сукупність методів, призначених для налаштування статей і вебсторінок для кращого розпізнавання в пошуку Google. Для мільйонів компаній, які покладаються на механізми пошукової машини, SEO стає неуникною.
"Проблема полягає в тому, що SEO можна зловживати. Заповзятливі власники вебсайтів зрозуміли, що можна заробляти більше грошей, створюючи контент у першу чергу для задоволення алгоритмів Google, а не людей, для яких він мав би бути призначений.
Часто результати за популярними пошуковими запитами видають безліч вебсайтів, які містять дуже мало корисної інформації, натомість мають тонни рекламних оголошень і посилань на роздрібних продавців, які приносять авторам частку прибутку. А от чого там часто немає — так це інформації від людей, які дійсно розуміються на темі", — йдеться у публікації.
Війна Google зі спамом у результатах пошуку стає дедалі запеклішою, пише видання. У 2022 році компанія випустила "Оновлення корисного контенту" для свого алгоритму, яке мало на меті відсіяти вміст, створений виключно задля підвищення рейтингу в пошуку. Наступне оновлення Google випустила у вересні 2023 року, і ще одне — в березні цього року. Компанія твердить, що як наслідок "в результатах пошуку стало на 45% менше неякісного, неоригінального контенту".
Але оновлення також мали деякі неочікувані наслідки. Наприклад, дані аналітичного інструменту SEMrush свідчать про те, що вебсайт журналу New York Magazine втратив 32% пошукового трафіку Google за останні шість місяців, а трафік GQ.com скоротився на 26%. Дані також показують, що трафік Urban Dictionary, надзвичайно популярного краудсорсингового словника англійського сленгу, знизився приблизно на 18 мільйонів переглядів сторінок, що становить понад половину його пошукового трафіку. Вебсайт OprahDaily.com впав майже на 58%.
Натомість є одна платформа, яка виграла від зміни алгоритму, — Reddit. За даними SEMrush, Reddit спостерігав сплеск зростання пошукового трафіку з пошуку Google — на 126%. Інші сайти, контент яких створюють користувачі, такі як Quora та Instagram, спостерігали подібне астрономічне зростання, і подібні разючі сплески були також у LinkedIn та Wikipedia.
Кілька власників вебсайтів і пошукових експертів, з якими спілкувалася BBC, сказали, що в результатах пошуку Google відбувся загальний зсув у бік вебсайтів із великими відомими брендами, а не малих і незалежних сайтів — і це, вочевидь, абсолютно не пов’язано з якістю їхнього контенту.