"Візуальне забруднення". Швейцарські міста почали позбуватися рекламних щитів
Місто Верньє неподалік Женеви стало першим швейцарським муніципалітетом, який заборонив комерційну рекламу на своїх вулицях. Це стало основою для аналогічних заборон у великих містах у всій країні, пише Bloomberg.
Противники заборони рекламних щитів у Верньє, місті з населенням 38 000 осіб, не змогли зібрати достатньо підписів для всенародного голосування з цього питання.
Верховний суд Швейцарії також відхилив апеляцію про скасування заборони, постановивши, що політика Верньє не має на меті впливати на вільну конкуренцію, а натомість спрямована на "боротьбу з візуальним забрудненням" і дає громадянам "можливість відмовитися від небажаної реклами".
«Ми не бачимо жодного суспільного інтересу в білбордах», – пояснює представник міської ради, член Партії зелених Матіас Бушбек. Прихильники заборони стверджують, що реклама лише пропагує непотрібні витрати та споживчі борги. «Цим заходом ми хочемо боротися з непотрібним споживанням», – сказав Бушбек, додавши, що білборди зазвичай замовляли “великі корпорації, а не місцеві підприємства”.
Постанова Верховного суду закріплює рішення прибрати понад три чверті зі 172 рекламних щитів, які колись стояли в місті, залишивши решту для реклами культури та спорту.
Заборона поширюється на всю рекламу, яку видно з громадських земель, включно з тією, яка встановлена на приватній власності.
Столиця Берн і фінансовий центр Цюріх вже ухвалили аналогічні плани в місцевих парламентах і тепер чекають, коли їх адміністрації запропонують, як реалізувати заборони. Тоді як Берн хоче заборонити більшість комерційної реклами, Цюрих націлений лише на енергомісткі цифрові екрани.
Bloomberg зазначає, що тенденція до звільнення міст від реклами становить ризик для індустрії зовнішньої реклами, яка оцінюється в 400 мільйонів швейцарських франків ($450 млн) і вносить майже вдвічі більший щорічний внесок у ВВП Швейцарії.