Як українці змінилися за час війни: що об'єднує і що роз'єднує. Опитування
Українці на третій рік повномасштабної війни з Росією об'єднуються проти спільного ворога та мають почуття приналежності до однієї нації. Однак їх роз'єднують різні політичні погляди. Про це свідчать дані компанії Gradus Research, яка провела опитування до Дня незалежності, повідомляє Воєнний фокус.
Дослідники хотіли дізнатися, як українське суспільство трансформується під впливом війни та інших чинників. Якщо порівнювати з минулим роком, то об'єднавчі чинники не змінилися:
- спільний ворог, який несе велику загрозу;
- почуття своєї приналежності до української нації;
- спільне бачення майбутнього країни.
Однак, як ідеться в матеріалі, у переліку чинників, що роз'єднують, опинилися різні погляди на рішення керівництва країни та різні політичні уподобання. Минулого ж року головне значення мав фактор соціального статусу та рівня матеріальної забезпеченості.
Крім того, як повідомляється, українці стають більш толерантними до іноземців. Так, це пов'язують із досвідом біженства та життя в незнайомих культурах.
Майбутнє після перемоги у війні
У матеріалі йдеться про те, що більше половини опитаних українців упевнені, що війна стане поштовхом до посилення обороноздатності країни. Крім того, опитані вважають відновлення пошкодженої інфраструктури та міст одночасно і можливістю, і викликом.
Крім того, як повідомляється, українці розраховують, що після перемоги Україна отримає підтримку з боку світової спільноти, а тому відбудеться поштовх до розвитку бізнесу. Міжнародний досвід можна буде застосувати для розвитку країни.
Видання пише, що серед українців уже зараз сформоване усвідомлення викликів, які очікують на Україну після завершення війни:
- економічне відродження;
- необхідність відновлення зруйнованої інфраструктури;
- розв'язання проблеми адаптації ветеранів;
- питання безпеки на деокупованих територіях.
Згідно з дослідженням, українці дивляться в майбутнє з оптимізмом, незважаючи на складні життєві обставини. 61% опитаних заявили, що вірять у краще життя в майбутньому.
Журналісти зазначили, що дослідження було проведено методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців понад 50 000 у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за винятком тимчасово окупованих територій і регіонів, де ведуться бойові дії.