Чому зараз люди як ніколи витрачають гроші на своїх хатніх тварин, — The Economist
Зараз люди витрачають на своїх хатніх улюбленців більше, ніж будь-коли раніше, описує тенденцію The Economist. Texty.org.ua переказують основне зі статті.
За даними Бюро економічного аналізу, торік американці витратили на хатніх тварин 186 мільярдів доларів, охоплюючи все — від їжі та візитів до ветеринара до іграшок та догляду за ними. Це більше, ніж вони витратили на догляд за дітьми.
Догляд за хатніми тваринами став великим бізнесом. Mars, компанія, найбільш відома своїми шоколадними батончиками, торік отримала дві третини свого доходу від догляду за тваринами. Окрім того, що компанія володіє брендом кормів Royal Canin, вона також управляє тисячами ветеринарних клінік.
Nestlé і Colgate, два інших гіганти з виробництва споживчих товарів, також отримують близько п'ятої частини своїх доходів від підрозділів, що займаються доглядом за хатніми тваринами.
Витрати на тварин-компаньйонів стрімко зросли під час пандемії Covid-19. У період з 2019 по 2023 рік витрати на хатніх тварин зросли на 11% в номінальному вираженні порівняно з 6% для споживчих витрат в цілому і 5% для витрат на домашніх тварин за попереднє десятиліття. Набагато більше зростання ще попереду.
Банк Morgan Stanley вважає, що витрати на хатніх тварин у США цього року зростуть на 2,5%, що значно випереджає прогнози щодо, скажімо, одягу.
За цим стоїть зміна у взаєминах між хатніми тваринами та людьми. Власники все частіше бачать себе батьками, а не господарями. «Домашні тварини перейшли з заднього двору до вітальні та спальні», — каже Лоїк Муто, керівник відділу домашніх тварин компанії Mars.
Ці зміни відбуваються в різних поколіннях. Міленіали, багато з яких відклали народження дітей, мають більше пухнастих малюків на одну сім'ю, ніж будь-яке інше покоління в Америці. Покоління Z виявляється не менш прихильним до хатніх тварин. «Міленіали та покоління Z по-різному ставляться до своїх домашніх улюбленців, — каже Крістін Пек, виконавчий директор компанії Zoetis, виробника ліків для тварин. — Вони дійсно вважають їх частиною своїх сімей».
Близько 95% власників собак покоління Z, опитаних торік Американською асоціацією виробників зоотоварів, заявили, що купують собаці подарунок принаймні раз на рік, порівняно з 81% власників покоління бумерів. Середня вартість цих подарунків становила 44 долари серед власників покоління Z порівняно з 17 доларами серед власників покоління бумерів.
Власники також стали давати своїм улюбленцям смачнішу їжу. У Freshpet, американського виробника кормів для хатніх тварин, заснованого у 2006 році, продажі зросли більш ніж удвічі порівняно з тим, що було три роки тому. Компанія використовує лише натуральні інгредієнти. Вільям Сір, керівник компанії, каже, що фірма виграє від «олюднення» тварин. «Консерви для собак були винайдені в 1922 році, — каже пан Сір. — І пахнуть вони так само».
Усе це приваблює в зооіндустрію багато новачків. Фірми прямого інвестування вклали стільки грошей у купівлю та консолідацію ветеринарних клінік, що привернули увагу антимонопольних регуляторів в Америці та Британії. Раніше цього місяця Жиль Андріє, керівник швейцарської компанії Givaudan, яка є найбільшим у світі виробником ароматизаторів, заявив, що його фірма придивляється до ринку кормів для хатніх тварин, бо це дуже перспективно.