Вражаючі успіхи приватної космонавтики: приклади Virgin Galactic та SpaceX
Нова модель дослідження та засвоєння космосу, схоже, закінчила багаторічний період стагнації в цій сфері, який почався після того як США остаточно перемогло СРСР у галузі космічних розробок на початку 80-х років.
Сучасна Росія тим більше не може змагатися з США, однак конкуренція всередині останніх віднедавна розвивається серед декількох приватних компаній.
Компанія Virgin на відкриття нового термінала в Сан-Франциско привезла свій дуже красивий космічний апарат Space Ship (відео і фото можна побачити нижче.)
Нагадаємо, спочатку міні-шаттл (він знаходиться посередині літака) виводять на висоту близько 10 км, потім він відділяється, розганяється ракетним двигуном та виходить на низьку космічну орбіту, після польоту на якій самостійно, на крилах, приземляється на посадкову смугу. Вже проведено декілька успішних польотів. Вже розпочалася їх комерційна програма польотів на цьому апараті за гроші.
Інша компанія за якою ми уважно стежимо, SpaceX, вже розробила три сучасних ракетоносія, за допомогою яких було здійснено декілька успішних доставок вантажу у космос. Їх космічний апарат Dragon виграв контракт з НАСА і відтепер, після закриття космічної програми "Шаттл", на якись час буде головним засобом доставки вантажів на орбіту, в т. ч. на Міжнародну космічну станцію.
Нещодавно компанія оголосила дату першого запуску свого найбільш амбітного, на сьогодні проекту - супер-носія Falcon Heavy, що буде здатний вивести на орбіту 52 тони корисного грузу (це другий за потужністю ракетоносій за всю космічну історію США, більш потужним був лише Сатурн 5, який використовувався для польотів на Місяць, і теоретично - радянський ракетоносій Енергія). Запуск планують провести в кінці 2013 року.
Варто зауважити, що всі космічні програми приватних компаній - на порядок дешевше, ніж аналогічні державні. Набагато дешевшим є і вартість виведення вантажів на орбіту. Якщо згадати про успіхи ще декількох, дрібніших компаній по дослідженню космосу (нагадаємо лише про Armadillo Aerospace) , то стає очевидно, що за приватними комерційними дослідженнями космосу стоїть велике майбутнє.
До речі, сучасна Росія під 50-річний ювілей першого польоту людини в Космос напружила свої атрофовані космічні м"язи і розробила декілька невеликих, але приємних для власного честолюбства новацій (наприклад, новий фото-супутник, про який ми писали). Все це супроводжується великою піар-кампанією на тему минулих перемог у космічних програмах - так, "союзникам" в країнах СНД на всіх рівнях наказано проводити пропагандистські кампанії "по Гагаріну", з встановленням пам"ятників, проведення заходів тощо. Схоже, Росія намагається використати ще одну тему, (крім перемоги у ІІ-й Світовій війні), у якості наріжного каменю своєї ідеології.