Нью-Йорк буде регулювати 10% стрибків споживання електроенергії за допомогою інерційних батарей
Електроенергію в них зберігають, розкручуючи колеса у вакуумі, на магнітній подушці.
У дії будь якої електросистеми (міста чи країни) трапляються моменти, коли енергії споживається мало - наприклад, вночі. Або надмірно багато - коли всі приходять з роботи і вмикають обладнання.
Таким чином виникають піки та ями на графіку потужності системи, міняється частота електричного струму, а в екстремальних випадках при перевантаженні електросистема може вийти з ладу.
Для того, щоб убезпечити себе від подібних халеп, до електросистеми підключають або газові електростанції (щоб додатково генерувати струм) або величезні, розміром з вантажівку і дуже дорогі літієві батареї, які можуть як накопичувати зайву енергію, так і віддавати її у разі потреби.
Американська фірма Beacon Power пропонує інше рішення. З інженерної точки зору воно давно відомо, однак за останній час покращилися технології, які зробили його більш ефективним ніж інші способи швидко зберігати або віддавати енергію в енергосистему. Це - механічні інерційні батареї, схожі на ті, що використовуються для гальмування в різноманітних електромашинах.
Вони складаються з важких коліс або циліндрів, які розкручуються за допомогою електромоторів - коли є надлишок потужності, а коли необхідно віддати потужність, при великому попиті на енергію, ті ж самі електродвигуни до циліндрів під'єднують в "іншу сторону", як електрогенератори, і вони генерують потрібний струм.
Так от, завдяки тому, що в наш час циліндри роблять з композитних матеріалів, а крутяться вони у вакуумі, не на підшипниках, а літаючи в магнітному полі - їх ефективність складає 97% (тобто, за рахунок власне батарей (без втрат в електрогенераторах) втрачається всього 3% енергії.
Beacon Power закінчує вводити в дію другу лінію своєї резервної станції, всього буде 200 таких батарей (сині циліндри на фотографії), вони зберігатимуть близько 20 МВт енергії (всього, щоб регулювати стрибки напруги в Нью-Йорку, потрібно буде 10 подібних станцій). І схоже, що у цієї технології - гарне майбутнє.
До речі, одна з проблем української атомної енергетики - відсутність маневрових потужностей - можливість регулювати частоту, накопичуючи енергію вночі і віддаючи її вдень. Саме тому будувати нові реактори (а такі плани існують), не маючи можливості для такого маневру - абсурд. Дуже дорогі і шкідливі в екологічному плані гідроакумуляторні станції (Ташлицька та Дністровська) ще не запрацювали на потрібному рівні потужності (не добудовані?).