Вісім секунд до "сотні" - так розганяється "народний" електромобіль
Роберт Ллевелін, автор та ведучий інтернет-програми про "зелені" автомобільні технологі" під назвою Fully Charged, виїжджаючи на запис чергового сюжету, притис до підлоги педаль акселератора свого електромобіля Nissan Leaf. І виміряв, за скільки часу електроавто розженеться до 60 миль (96 км/год).
Результат - 7,5 секунд (до 100 км/год - 8 секунд чи трохи менше). У світі "бензоавтівок" такою динамікою розгону можуть похвалитися хіба що "гарячі" модифікації машин. А для електромобіля в цьому нема нічого особливого. Причина - значно вищий, ніж у ДВС, крутний момент, причому електромотор видає його з нуля і фактично на всьому робочому діапазоні обертів обертів. Саме через це електромобіль вистрілює з місця як куля, більше того, йому не потрібна коробка передач - достатньо одноступеневої постійної передачі.
Не менш цікавим є і власне сюжет ролика - про перспективні розробки тягових електромоторів, які веде британська компанія Yasa. Невеличкий "бублик", який стоїть на столі, має потужність 120 кінських сил та фантастичний крутний момент - 750 Нм (приблизно в шість разів більше "цивільного" ДВСного авто). ККД такого електромотора - вище 90%. У моторі використовуються потужні постійні магніти з рідкоземельних металів - і Ллевелін на власному прикладі продемонстрував, що буває, коли дати двом таким магнітикам притягнутися одне до одного поверх свого пальця.