Славой Жижек не приїде в Україну: Могилянка ліквідувала Центр візуальної культури, бо він її дискредитував
Києво-Могилянська академія ліквідувала Центр візуальної культури як підрозділ університету. Майбутні заходи, заплановані ЦСМ, не відбудуться. Серед них приїзд в Україну відомого філософа і культуролога Славоя Жижека.
Вчена рада, котра прийняла рішення про закриття, вважає, що ЦСМ шкодив репутації закладу і публічно дискредитував колег.
Раніше Вчена рада НаУКМА вже повідомляла про припинення діяльності Центру візуальної культури через організацію ним виставки "Українське тіло", яка викликала обурення у ректора закладу Сергія Квіта. Експозицію було присвячено дослідженню тілесності в українському суспільстві.
Потім Квіт оголошував по досягнення згоди і відновлення роботи ЦСМ.
Після призупинення діяльності ЦВК, петицію на його захист підписали професор історії Єльського університету Тімоті Снайдер, всесвітньо відомі філософи Славой Жижек та Джудіт Батлер, куратор Першої Київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва Арсенале 2012 Девід Елліотт, французький філософ Жак Рансьєр та багато інших.
Тепер крім візиту Жижека під загрозою зриву опинилася ціла низка заходів, раніше запланованих Центром візуального мистецтва. Зокрема, виставки німецького фотографа і режисера Мірона Цовніра, австрійського фотографа Еріха Лессінґа, польського художника і куратора 7 Берлінської бієнале Артура Жмієвського, виступи американського філософа Майкла Волцера.
Хоча керівник Центру візуальної культури Василь Черепанін сподівається, що матиме змогу провести ці заходи на інших майданчиках.
"ЦВК бере безпосередню участь у Київській бієнале сучасного мистецтва Арсенале 2012 та у дискусійній платформі під кураторством Єкатєріни Дьоготь, тому деякі презентації, заходи та виставки проходитимуть в рамках цих подій", - запевняє він.
Тим часом ситуацію навколо ЦВК зацікавилися іноземні ЗМІ. Зокрема, газета The New York Times в своїй публікації "Українське мистецтво набуває політичних риc" "Українське мистецтво набуває політичних риc" зазначає, що скандал навколо закриття виставки "Українське тіло" сам став мистецьким актом – своєрідним перформансом, який привернув увагу громадськості до сучасного українського мистецтва.