Кияни судяться з комунальниками за погані дороги і виграють справи
У Києві з'явилися перші щасливчики, які домоглися від «Київавтодору» компенсації за пошкодження своїх машин з вини комунальників. Юрію Чудновцю вдалося відсудити у 25 тис. грн за те, що вилетівший люк, серйозно пошкодив йому днище фургона. А Станіслав Синюк домігся через суд виплати 37 тис. грн за пошкоджену на вибоїнах машину Honda.
Зі щасливчиками спілкувався Веремій В’ячеслав, «Сегодня».
Обидва випадки сталися давно, але рішення судів з'явилися тільки зараз. Синюк розповів, що йому довелося довго боротися, переконуючи суд у тому, що два диски, дві шини, передній підшипник і стійка його Honda зламалися через ями на Гостомельському шосе в сніжному березні 2010 року. І в результаті він зумів у «Київавтодору» в судовому порядку вибити 37 тис. грн за ремонт.
«На своїй Honda Accord я наїхав на вибоїну на 1-му кілометрі Гостомельського шосе. Яма була завглибшки від 10 до 47 см і довжиною до 1,5 метрів. Інспектори ДАІ все заміряли, сфотографували і переконали мене, що буде складено протокол на працівників дорожньої служби. Але обіцянки не дотримали: написали, що дорога в задовільному стані з незначними ямками глибиною максимум 4 см», - розповів Синюк. Він не здався і домігся складання протоколу на посадову особу ДЕУ Святошинського району, а потім виграв справу в суді.
А днями Київський апеляційний госпсуд ухвалив, щоб Шевченківське райуправління «Київавтодору» виплатило 27 тис. грн за пошкоджений в ДТП фургон Lanos, за кермом якого був киянин Юрій Чудновець. Сама машина належить підприємству, на якому він працює. Позов до управління «Київавтодору», щоправда, подавав не сам Юрій, а страхова компанія. Госпсуд ухвалив, що шляховики порушили «норми безпеки дорожнього руху при утриманні люкового господарства».
«Люк я бачив. Переді мною їхала маршрутка, яка його трохи підвела. Ліворуч і праворуч від мене були машини, а тому маневрувати не можна було. Я зачепив люк, і його закрутило прямо мені в бак. Я вилетів зі свого ряду на зустрічну смугу, проїхав три ряди і уперся в паркан. Пощастило, що нікого не зачепив, та й постраждав я тільки морально - години дві приходив до тями. Знизу машина була повністю розбита, а люк стирчав прямо в бензобаку. Дивно, що не вибухнуло. Були швидка, міліція, пожежники, які заливали водою бензин і масло», - розповів Юрій.
Комунальники після рішення суду першої інстанції вирішили подати апеляцію, оскільки, на їхню думку, відповідати повинен виробник настільки не якісного люка. Однак для суду така аргументація виявилась не переконливою.
За словами головного інженера «Київавтодору» Василя Мельниченка, за 2012-2013 роки підприємство зареєструвало 6 позовів від водіїв, які вважають причиною ДТП погані дороги. «Районне ДЕУ буде відшкодовувати збиток власникові «Ланоса». Решта 5 справ ще у судовому провадженні. Вони стосуються стану доріг в зимовий період. Водії стверджують, що слизька дорога призвела до зіткнення», - каже Мельниченко.
Юристи стверджують, що доводити провину шляховиків - справа довга, але реальне. Але для цього треба правильно зібрати доказову базу. «Як правило, ДАІ складає протокол не на те, що шляховики не лагодять траси, а що водій «не переконався в безпеці маневру і не тримав дистанцію». Тому треба домагатися, щоб у протоколі були зафіксовані ями. І тільки цей протокол треба підписувати. При цьому необхідно фіксувати все, що є - робити знімки, відео, брати покази свідків. Після цього можна подавати в суд, і у вас будуть шанси виграти справу», - говорить юрист Павло Романенко.